Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emise organických sloučenin produkované benzinovým motorem Škoda 1.4.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F06%3A00017057" target="_blank" >RIV/60461373:22320/06:00017057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Emise organických sloučenin produkované benzinovým motorem Škoda 1.4.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Byly stanoveny emise CO, HC, NOx, různých aldehydů, těkavých uhlovodíků a polyaromátů produkované motorem Škoda 1.4 MPI vybaveném řízeným katalyzátorem. Motor byl provozován v ustáleném stavu na brzdovém stanovišti. Byl stanoven vliv otáček a zatížení motoru na účinnost katalyzátoru při snižování emisí výše uvedených látek. Při velkém zatížení pracoval motor s velkým poměrem palivo/vzduch (lambda = 0,82-0,98), což mělo za následek větší emise uhlovodíků a aldehydů a velmi vysoké emise CO. Při těchto podmínkách docházelo na katalyzátoru k dealkylačním reakcím alkylovaných aromátů. To vedlo k tomu, že emise benzenu byly za katalyzátorem větší než emise benzenu před katalyzátorem.

  • Název v anglickém jazyce

    Emissions of organic compounds from the Skoda 1.4 petrol engine.

  • Popis výsledku anglicky

    Emissions of CO, HC, NOx, and organic compounds (aldehydes, volatile hydrocarbons, and polyaromatics) were measured on Euro 3 1.4 L SI engine equipped with a three-way catalyst. The engine was operated at steady state on test brake stand. Influence of varied engine conditions (speed, load) on the emissions and the catalytic converter efficiency are discussed. At high load conditions, the engine operated with rich air/fuel ratio which resulted in higher HC and aldehydes emissions and very high CO emission. Under such conditions, post-catalyst benzene levels exceeded those pre-catalyst. Dealkylation reactions of aromatic compounds taking place on the catalyst are the major pathway leading to benzene.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Vliv složení náplně válce a průběhu spalovacího procesu na emise organických látek z výfuku zážehových motorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník 37. konference KOKA 2006

  • ISBN

    80-213-1510-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská universita, PEF

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Kostelec nad Černými lesy

  • Datum konání akce

    19. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku