Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Účinnost katalytického konvertoru motoru Š 1.4

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F06%3A00017058" target="_blank" >RIV/60461373:22320/06:00017058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Účinnost katalytického konvertoru motoru Š 1.4

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Byla stanovena účinnost katalytického konvertoru motoru Š 1.4 při snižování emisí CO, HC, NOx a organických sloučenin (těkavé uhlovodíky, aldehydy a polyaromáty). Při velkém zatížení pracoval motor kvůli ochraně startovacího katalyzátoru s bohatou směsí(lambda = 0,82-0,98), což mělo za následek zvýšené emise HC a velmi vysoké emise CO. Účinnost katalyzátoru při snižování emisí NOx se pohybovala okolo 99 % bez ohledu na bohatost spalované směsi. Při malých výkonech motoru (lambda 0,995-1,001) snižoval katalyzátor emise HC o 92-98 % a emise CO o 85-97 %. Při velkých výkonech motoru, kdy byla spalována bohatá směs (lambda 0,82-0,98) klesla účinnost katalyzátoru při snižování emisí HC na 40-80 % a při snižování emisí CO jen na cca 10 %. Emise aldehydů snižoval katalyzátor o cca 99 %, emise polyaromátů v průměru o 90 %.

  • Název v anglickém jazyce

    Catalytic converter efficiency of Skoda 1.4 engine

  • Popis výsledku anglicky

    Catalyst efficiency of Skoda 1.4 engine in reducing of CO, HC, NOx, and organic compounds (aldehydes, volatile hydrocarbons, and polyaromatics) emissions were measured. At high load conditions, the engine operated with rich fuel mixture (lambda = 0.82-0.98) to protect the close-coupled catalyst. It resulted in higher HC emissions and very high CO emissions. Catalyst efficiency in reducing of NOx emissions was ca 99 % regardless of air fuel ratio. At low load conditions (lamda= 0.995-1.001) the catalystlowered HC emissions by 92 98 % and CO emissions by 85-97 %. At high power output (lambda = 0.82-0.98) efficiency of catalyst degreased to 40 80 % for HC reduction and even to 10 % for reduction of CO emissions. Catalyst efficiency at reduction of aldehydes and polyaromatics was ca 99.0 % and 90 %, respectively.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Vliv složení náplně válce a průběhu spalovacího procesu na emise organických látek z výfuku zážehových motorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník 7. mez. sympozia -Motorové palivá 2006

  • ISBN

    80­968011­3­9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    184-195

  • Název nakladatele

    Vedecko-technická spoločnosť pri Slovnaft, a.s.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    vysoké Tatry

  • Datum konání akce

    19. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku