Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of the dynamics of selective and rolling cylinder deactivation on spark-ignition four-cylinder engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APU145632" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PU145632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of the dynamics of selective and rolling cylinder deactivation on spark-ignition four-cylinder engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strict emission limits force the automotive industry to reduce CO2 emission produced by internal combustion engines. The emission reduction can be achieved by implementing technologies like cylinder deactivation. The main benefit of cylinder deactivation is fuel consumption reduction. However, there are some negative effects associated with this approach. There are two types of cylinder deactivation, selective and rolling. This paper focuses on the constraints of the technology and compares both types of cylinder deactivation in terms of torsional vibration, friction losses and load of main bearings. The results are obtained from multi-body simulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the dynamics of selective and rolling cylinder deactivation on spark-ignition four-cylinder engine

  • Popis výsledku anglicky

    Strict emission limits force the automotive industry to reduce CO2 emission produced by internal combustion engines. The emission reduction can be achieved by implementing technologies like cylinder deactivation. The main benefit of cylinder deactivation is fuel consumption reduction. However, there are some negative effects associated with this approach. There are two types of cylinder deactivation, selective and rolling. This paper focuses on the constraints of the technology and compares both types of cylinder deactivation in terms of torsional vibration, friction losses and load of main bearings. The results are obtained from multi-body simulation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů