Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative study of engine dynamics for rolling and selective cylinder deactivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APU151714" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PU151714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360544224017195?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360544224017195?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.energy.2024.131946" target="_blank" >10.1016/j.energy.2024.131946</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative study of engine dynamics for rolling and selective cylinder deactivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strict emission limits have forced the automotive industry to reduce the carbon dioxide emissions produced by internal combustion engines. Emissions can also be reduced by increasing the efficiency of internal combustion engines by implementing technologies such as cylinder deactivation, the main benefit of which is a reduction in fuel consumption. However, there are some negative effects associated with this technology. There are two approaches to cylinder deactivation - selective and rolling. This paper focuses on the constraints of the technology and compares the two methods of cylinder deactivation in terms of torsional vibration, friction losses and load on the main bearings. The results for the selective and rolling cylinder deactivation are obtained from a verified multibody simulation of a four-cylinder engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative study of engine dynamics for rolling and selective cylinder deactivation

  • Popis výsledku anglicky

    Strict emission limits have forced the automotive industry to reduce the carbon dioxide emissions produced by internal combustion engines. Emissions can also be reduced by increasing the efficiency of internal combustion engines by implementing technologies such as cylinder deactivation, the main benefit of which is a reduction in fuel consumption. However, there are some negative effects associated with this technology. There are two approaches to cylinder deactivation - selective and rolling. This paper focuses on the constraints of the technology and compares the two methods of cylinder deactivation in terms of torsional vibration, friction losses and load on the main bearings. The results for the selective and rolling cylinder deactivation are obtained from a verified multibody simulation of a four-cylinder engine.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Energy (online)

  • ISSN

    0360-5442

  • e-ISSN

    1873-6785

  • Svazek periodika

    303

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15.9.

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

    001256094800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85195181971