DESIGN AND CRANK TRAIN DYNAMICS OF VARIOUS APPROACHES TO CYLINDER DEACTIVATION SYSTEM FOR SPARK-IGNITION ENGINES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APU149849" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PU149849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mmscience.eu/journal/issues/december-2023/articles/design-and-crank-train-dynamics-of-various-approaches-to-cylinder-deactivation-system-for-spark-ignition-engines" target="_blank" >https://www.mmscience.eu/journal/issues/december-2023/articles/design-and-crank-train-dynamics-of-various-approaches-to-cylinder-deactivation-system-for-spark-ignition-engines</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2023_12_2023071" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2023_12_2023071</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DESIGN AND CRANK TRAIN DYNAMICS OF VARIOUS APPROACHES TO CYLINDER DEACTIVATION SYSTEM FOR SPARK-IGNITION ENGINES
Popis výsledku v původním jazyce
Due to the fact that emission reduction has become an important topic and due to the upcoming EURO 7 standard, the automotive industry is focusing on reducing the carbon footprint. One of the ways to do so is enhancing the efficiency of internal combustion engines by technologies such as cylinder deactivation. This technology offers fuel economy benefit, implementing cylinder deactivation to modern engines with lower cylinder count can be challenging. The implementation requires numerous design modifications and some negative consequences like higher torsional vibration are associated with the technology. This paper focuses on investigating these constraints of cylinder deactivation.
Název v anglickém jazyce
DESIGN AND CRANK TRAIN DYNAMICS OF VARIOUS APPROACHES TO CYLINDER DEACTIVATION SYSTEM FOR SPARK-IGNITION ENGINES
Popis výsledku anglicky
Due to the fact that emission reduction has become an important topic and due to the upcoming EURO 7 standard, the automotive industry is focusing on reducing the carbon footprint. One of the ways to do so is enhancing the efficiency of internal combustion engines by technologies such as cylinder deactivation. This technology offers fuel economy benefit, implementing cylinder deactivation to modern engines with lower cylinder count can be challenging. The implementation requires numerous design modifications and some negative consequences like higher torsional vibration are associated with the technology. This paper focuses on investigating these constraints of cylinder deactivation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MM Science Journal
ISSN
1803-1269
e-ISSN
1805-0476
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7109-7114
Kód UT WoS článku
001124567500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85179678134