Cylinder deactivation of internal-combustion engines: historical development, state-of-the-art and outlook
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F21%3APU141692" target="_blank" >RIV/00216305:26210/21:PU141692 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://koka2021.tf.czu.cz/sites/default/files/2021-09/Sborn%C3%ADk_KOKA_2021_0.pdf" target="_blank" >https://koka2021.tf.czu.cz/sites/default/files/2021-09/Sborn%C3%ADk_KOKA_2021_0.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cylinder deactivation of internal-combustion engines: historical development, state-of-the-art and outlook
Popis výsledku v původním jazyce
Due to strict emission limits, the automotive industry needs to look for ways to reduce CO2 emissions. One of the ways is to increase the efficiency of internal combustion engines by technologies like cylinder deactivation. Cylinder deactivation is a fuel consumption reduction technology. This paper summarises the history of cylinder deactivation and describes various approaches to the implementation of this technology, including its potential and constraints. The synergy of cylinder deactivation with other technologies is also presented and future possibilities are predicted.
Název v anglickém jazyce
Cylinder deactivation of internal-combustion engines: historical development, state-of-the-art and outlook
Popis výsledku anglicky
Due to strict emission limits, the automotive industry needs to look for ways to reduce CO2 emissions. One of the ways is to increase the efficiency of internal combustion engines by technologies like cylinder deactivation. Cylinder deactivation is a fuel consumption reduction technology. This paper summarises the history of cylinder deactivation and describes various approaches to the implementation of this technology, including its potential and constraints. The synergy of cylinder deactivation with other technologies is also presented and future possibilities are predicted.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů