Modelování třecí vrstvy v kontaktu kola a kolejnice za přítomnosti maziv
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APU150725" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PU150725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drepo.uniza.sk/handle/hdluniza/900" target="_blank" >https://drepo.uniza.sk/handle/hdluniza/900</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování třecí vrstvy v kontaktu kola a kolejnice za přítomnosti maziv
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie kombinuje experimentální a simulační přístupy pro predikci součinitele adheze v kontaktu kola a kolejnice v přítomnosti maziva. Testované maziva jsou modifikátory tření pro temeno kolejnice ve formě olejového, vodního a tuhého produktu. Experimentální tes-tování bylo provedeno na vysokotlakém torzním reometru. Využitý model je založen na upraveném algoritmu FASTSIM. Predikované trakční křivky jsou srovnatelné s hodnotami z předchozích experimentálních studií. Důležitým závěrem je, že olejový produkt při vel-kém aplikovaném množství dosahuje nižších hodnot součinitele adheze než vodní a tuhý produkt.
Název v anglickém jazyce
Third body layer modelling of wheel-rail contact in presence of lubricants
Popis výsledku anglicky
This study combines experimental and simulation approaches to predict the wheel-rail contact adhesion coefficient in the presence of lubricant. The lubricants tested are friction modifiers for top of the rail in the form of an oil, water and solid product. Experimental test-ing was performed on a high-pressure torsion rheometer. The model used is based on a modified FASTSIM algorithm. The predicted traction curves are comparable to values from previous experimental studies. An important conclusion is that the oil product, with a large applied amount, achieves lower values of the adhesion coefficient than the water and solid product.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů