Prototyp senzoru klepání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F03%3APR21125" target="_blank" >RIV/00216305:26220/03:PR21125 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp senzoru klepání
Popis výsledku v původním jazyce
Senzor klepání funguje na základě piezoelektrického jevu, kdy snímané kmitání je převáděno na elektrické impulsy. Principem je odeslání informace o klepání řídící jednotce, která poté změní předstih motoru. Měření byla prováděna ve specializované laboratoři na ÚAMT FEKT VUT v Brně. Navržená měřící metoda se vyznačuje vysokou přesností a to i díky použití špičkového vybavení od firmy Brüel&Kjaer s kterou pracoviště úzce spolupracuje. Na základě provedených měření lze konstatovat, že parametry navrženééhoprototypu senzoru klepání jsou plně vyhověly daným požadavkům.
Název v anglickém jazyce
Prototype of Knock Sensor
Popis výsledku anglicky
A knock sensor is an acceleration transducer for ignition systems, which incorporate knock control. A knock sensor uses a piezoelectric element to measure the inertial forces exerted upon seismic mass. Knock sensors play a dual role on engines. Like other sensors, knock sensors monitor engine operation to optimize performance. In addition, knock sensors protect the engine against power-robbing, and potentially destructive, engine knock. The typical frequency range and vibration amplitude are from 5 kHzto 15 kHz.
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů