Vývoj senzoru pro diagnostiku a řízení motoru automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F04%3APU43900" target="_blank" >RIV/00216305:26220/04:PU43900 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj senzoru pro diagnostiku a řízení motoru automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
pojednává o vývoji senzoru klepání a metody jeho kalibrace. Tento vývoj byl prováděn ve specializované laboratoři na Ústavu automatizace a měřicí techniky FEKT VUT v Brně na základě oslovení firmy Hanhart Morkovice, respektive jejího hlavního odběrateleŠkoda Auto a.s. Princip senzoru klepání je založen na piezoelektrickém jevu, kdy snímané kmitání je převáděno na elektrické impulsy. Senzor dává řídící jednotce informaci, kdy je třeba změnit předstih motoru automobilu. Příčina klepání: Při samovznícennípalivové směsi můžeme za důvod považovat buď její chudost nebo příliš vysokou teplotu, tedy málo paliva a mnoho vzduchu. Pokud je zvyšován plnící tlak, může se stát, že motor bude zásobován takovým množstvím vzduchu, že vstřikování není schopno dodat dostatek paliva. Směs chudne a motor začíná klepat. Toto může během velice krátké doby vést k velmi rozsáhlým škodám na motoru. Klepání svědčí o tom, že směs palivo-vzduch se ve válci zapaluje dříve, než by tomu mělo být dle výpočtů řídící
Název v anglickém jazyce
Development of Sensors for Diagnostics of Car Engine
Popis výsledku anglicky
A knock sensor is an acceleration transducer for ignition systems, which incorporate knock control. A knock sensor uses a piezoelectric element to measure the inertial forces exerted upon seismic mass. Knock sensors play a dual role on engines. Like other sensors, knock sensors monitor engine operation to optimize performance. In addition, knock sensors protect the engine against power-robbing, and potentially destructive, engine knock. The typical frequency range and vibration amplitude are from 5 kHzto 15 kHz and approximately 100 m/s2. Tests included measurement of the frequency response of knock sensors. The knock sensor attached to the shaker was actuated with the random noise in the frequency range from 3 kHz to 15 kHz. Fourier spectrumof the signal was scanned by means of knock sensor mounted on the shaker and the reference accelerometer itself. The frequency response is calculated as the ratio between measured spectrum of knock sensor and reference accelerometer. Multianalyzer
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Process Control 2004
ISBN
80-7194-662-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
281-284
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
6. 6. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—