Nové trendy při návrhu a kalibraci akcelerometru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F05%3APU52405" target="_blank" >RIV/00216305:26220/05:PU52405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
NEW TRENDS IN DESIGN AND CALIBRATION OF ACCELEROMETERS
Popis výsledku v původním jazyce
Accelerometers are gaining ground in many military, aerospace and automobile applications thanks to reductions in price and size, greater operating ranges, higher resonant frequencies, lower amplitude ranges, MEMS technology, and integral electronics, but several challenges remain. A knock sensor is an acceleration transducer for ignition systems of automobile engine, which incorporate knock control. A knock sensor uses a piezoelectric element to measure the inertial forces exerted upon seismic mass. Knock sensors play a dual role on engines. Like other sensors, knock sensors monitor engine operation to optimize performance. In addition, knock sensors protect the engine against power-robbing, and potentially destructive, engine knock. The main goal ofcalibration is to measure the frequency response of the sensors. The typical frequency range and vibration amplitude are from 5 kHz to 15 kHz and approximately 100 m/s2. Calibration techniques of knock sensors may be divided into two sect
Název v anglickém jazyce
NEW TRENDS IN DESIGN AND CALIBRATION OF ACCELEROMETERS
Popis výsledku anglicky
Accelerometers are gaining ground in many military, aerospace and automobile applications thanks to reductions in price and size, greater operating ranges, higher resonant frequencies, lower amplitude ranges, MEMS technology, and integral electronics, but several challenges remain. A knock sensor is an acceleration transducer for ignition systems of automobile engine, which incorporate knock control. A knock sensor uses a piezoelectric element to measure the inertial forces exerted upon seismic mass. Knock sensors play a dual role on engines. Like other sensors, knock sensors monitor engine operation to optimize performance. In addition, knock sensors protect the engine against power-robbing, and potentially destructive, engine knock. The main goal ofcalibration is to measure the frequency response of the sensors. The typical frequency range and vibration amplitude are from 5 kHz to 15 kHz and approximately 100 m/s2. Calibration techniques of knock sensors may be divided into two sect
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Spring School - Engineering for the Future
ISBN
83-88906-26-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Kielce University of Technology
Místo vydání
Kielce
Místo konání akce
Kielce
Datum konání akce
2. 6. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—