Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eliminace proudových nárazů akumulátoru elektromobilu pomocí ultrakapacitoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F03%3APU39928" target="_blank" >RIV/00216305:26220/03:PU39928 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Eliminace proudových nárazů akumulátoru elektromobilu pomocí ultrakapacitoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes an usage of ultracapacitors in the system electric drive + traction accumulator. The purpose of the ultracapacitor in this application is to increase the efficiency of the whole drive especially at relatively short current peaks (regenerative braking, acceleration of the electric vehicle from a non-zero initial speed). The connection of the ultacapacitor to the DC intercircuit of the traction inverter by a 2-quadrant inverter is proposed. Using an available control system the absorpption of high current peaks caused in the DC link by the traction inverter during acceleration or regenerative braking is enabled. The attention is paid to the energy balance and to the design of the ultracapacitor. An usable control structure is given too.

  • Název v anglickém jazyce

    Elimination of current peaks of the traction accumulator using an ultracapacitor

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes an usage of ultracapacitors in the system electric drive + traction accumulator. The purpose of the ultracapacitor in this application is to increase the efficiency of the whole drive especially at relatively short current peaks (regenerative braking, acceleration of the electric vehicle from a non-zero initial speed). The connection of the ultacapacitor to the DC intercircuit of the traction inverter by a 2-quadrant inverter is proposed. Using an available control system the absorpption of high current peaks caused in the DC link by the traction inverter during acceleration or regenerative braking is enabled. The attention is paid to the energy balance and to the design of the ultracapacitor. An usable control structure is given too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F00%2FD013" target="_blank" >GA102/00/D013: Výzkum výkonových elektrických bezkartáčových pohonů na malé napětí pro automobilovou techniku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXVII. celostátní konference o elektrických pohonech

  • ISBN

    80-02-1563-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    235-240

  • Název nakladatele

    Česká elektrotechnická společnost

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň, 10-12.červen 2003

  • Datum konání akce

    10. 6. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku