Eliminace proudových nárazů akumulátoru elektromobilu pomocí ultrakapacitoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F03%3APU39928" target="_blank" >RIV/00216305:26220/03:PU39928 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Eliminace proudových nárazů akumulátoru elektromobilu pomocí ultrakapacitoru
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes an usage of ultracapacitors in the system electric drive + traction accumulator. The purpose of the ultracapacitor in this application is to increase the efficiency of the whole drive especially at relatively short current peaks (regenerative braking, acceleration of the electric vehicle from a non-zero initial speed). The connection of the ultacapacitor to the DC intercircuit of the traction inverter by a 2-quadrant inverter is proposed. Using an available control system the absorpption of high current peaks caused in the DC link by the traction inverter during acceleration or regenerative braking is enabled. The attention is paid to the energy balance and to the design of the ultracapacitor. An usable control structure is given too.
Název v anglickém jazyce
Elimination of current peaks of the traction accumulator using an ultracapacitor
Popis výsledku anglicky
This paper describes an usage of ultracapacitors in the system electric drive + traction accumulator. The purpose of the ultracapacitor in this application is to increase the efficiency of the whole drive especially at relatively short current peaks (regenerative braking, acceleration of the electric vehicle from a non-zero initial speed). The connection of the ultacapacitor to the DC intercircuit of the traction inverter by a 2-quadrant inverter is proposed. Using an available control system the absorpption of high current peaks caused in the DC link by the traction inverter during acceleration or regenerative braking is enabled. The attention is paid to the energy balance and to the design of the ultracapacitor. An usable control structure is given too.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F00%2FD013" target="_blank" >GA102/00/D013: Výzkum výkonových elektrických bezkartáčových pohonů na malé napětí pro automobilovou techniku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXVII. celostátní konference o elektrických pohonech
ISBN
80-02-1563-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
235-240
Název nakladatele
Česká elektrotechnická společnost
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň, 10-12.červen 2003
Datum konání akce
10. 6. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—