Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ultrakapacitory v Elektrických Vozidlech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F07%3APU71256" target="_blank" >RIV/00216305:26220/07:PU71256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ultracapacitors in Electric Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with an usage of ultracapacitors in the system of electric drive with a traction accumulator. The purpose of the ultracapacitor in this application is to increase the efficiency of the whole drive especially at relatively short current peaks (regenerative braking, acceleration of the electric vehicle from a non-zero initial speed). The connection of the ultacapacitor to the DC-link of the traction inverter is proposed. Using the described control system the absorption of high current peaks caused in the DC-link by the traction inverter during acceleration or regenerative braking is enabled. The attention is paid to the energy balance and to the design of the ultracapacitor too. Some practical results are mentioned (measurement of the ultracapacitors, operation of the whole system with an electric scooter).

  • Název v anglickém jazyce

    Ultracapacitors in Electric Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with an usage of ultracapacitors in the system of electric drive with a traction accumulator. The purpose of the ultracapacitor in this application is to increase the efficiency of the whole drive especially at relatively short current peaks (regenerative braking, acceleration of the electric vehicle from a non-zero initial speed). The connection of the ultacapacitor to the DC-link of the traction inverter is proposed. Using the described control system the absorption of high current peaks caused in the DC-link by the traction inverter during acceleration or regenerative braking is enabled. The attention is paid to the energy balance and to the design of the ultracapacitor too. Some practical results are mentioned (measurement of the ultracapacitors, operation of the whole system with an electric scooter).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F06%2F1036" target="_blank" >GA102/06/1036: Využití palivových článků v ekologických zdrojích elektrické energie a v trakčních pohonech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Conference on Electrical drives and Power Electronics EDPE

  • ISBN

    978-80-8073-868-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    111-115

  • Název nakladatele

    Slovenská elektrotechnická společnost

  • Místo vydání

    Podbánské, Slovenská republika

  • Místo konání akce

    Podbanské

  • Datum konání akce

    24. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku