Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spolehlivostní mosdely lidského operátora

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F05%3APU51882" target="_blank" >RIV/00216305:26220/05:PU51882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Models of human operator reliability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with an influence of human operator in a technical system, a human effect to the system reliability and actual problems with the human activities evaluation. The most interesting activities from the view of human influence to the safety and the reliability are mainly an aircraft piloting, a nuclear power plant duty, a chemical system work, and last but not least a car driving. The second part of the article is focused on a description of a driver activity as a controller issue determiined by a transfer function and a model. There are hierarchical levels of the driver's activities presented in this section - there is the crosswise car-driving model based on experimental data and mathematical simulations shown. The conclusion points out necessity to study the actual situation of influence of human driver's fatigue on his driving response.

  • Název v anglickém jazyce

    Models of human operator reliability

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with an influence of human operator in a technical system, a human effect to the system reliability and actual problems with the human activities evaluation. The most interesting activities from the view of human influence to the safety and the reliability are mainly an aircraft piloting, a nuclear power plant duty, a chemical system work, and last but not least a car driving. The second part of the article is focused on a description of a driver activity as a controller issue determiined by a transfer function and a model. There are hierarchical levels of the driver's activities presented in this section - there is the crosswise car-driving model based on experimental data and mathematical simulations shown. The conclusion points out necessity to study the actual situation of influence of human driver's fatigue on his driving response.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference CEEPUS Summer School 2005 - Intelligent Control Systems

  • ISBN

    80-214-2976-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    199-203

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology99

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    29. 8. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku