Spolehlivostní mosdely lidského operátora
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F05%3APU51882" target="_blank" >RIV/00216305:26220/05:PU51882 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Models of human operator reliability
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with an influence of human operator in a technical system, a human effect to the system reliability and actual problems with the human activities evaluation. The most interesting activities from the view of human influence to the safety and the reliability are mainly an aircraft piloting, a nuclear power plant duty, a chemical system work, and last but not least a car driving. The second part of the article is focused on a description of a driver activity as a controller issue determiined by a transfer function and a model. There are hierarchical levels of the driver's activities presented in this section - there is the crosswise car-driving model based on experimental data and mathematical simulations shown. The conclusion points out necessity to study the actual situation of influence of human driver's fatigue on his driving response.
Název v anglickém jazyce
Models of human operator reliability
Popis výsledku anglicky
This article deals with an influence of human operator in a technical system, a human effect to the system reliability and actual problems with the human activities evaluation. The most interesting activities from the view of human influence to the safety and the reliability are mainly an aircraft piloting, a nuclear power plant duty, a chemical system work, and last but not least a car driving. The second part of the article is focused on a description of a driver activity as a controller issue determiined by a transfer function and a model. There are hierarchical levels of the driver's activities presented in this section - there is the crosswise car-driving model based on experimental data and mathematical simulations shown. The conclusion points out necessity to study the actual situation of influence of human driver's fatigue on his driving response.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference CEEPUS Summer School 2005 - Intelligent Control Systems
ISBN
80-214-2976-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
199-203
Název nakladatele
Brno University of Technology99
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
29. 8. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—