Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spolehlivostní modely a simulace lidského řidiče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F05%3APU56319" target="_blank" >RIV/00216305:26220/05:PU56319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spolehlivostní modely a simulace lidského řidiče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou spolehlivosti lidského řidiče v systému člověk-stroj. Vyhodnocování lidské spolehlivosti se děje na základě detailního popisu činností na různých hierarchických úrovních. V článku jsou uvedeny přenosové funkce pro příčný způsob řízení vozidla, který nese nejvíce informací o nastupující únavě řidiče. Dále je uveden simulační model v prostředí Matlab/Simuling vytvořený podle přenosové funkce vhodné pro velký soubor řidičů. Model umožňuje měnit časové konstanty přenosovéé funkce řidiče a tím sledovat charakter jízdy a jeho regulační schopnosti. Cílem matematických simulací je zjištění kritických hodnot časových konstant jako možných identifikátorů únavy.

  • Název v anglickém jazyce

    Models of Reliability and Human Driver Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    This article is focused on issue of the human driver reliability in the human-machine system. The evaluation of a human reliability is based on a detailed activity description at different hierarchical levels. There are given transfer functions in the article which is taken for a cross way driving with an as much as possible information about ascending driver fatigue. The simulation model in environment of Matlab/Simuling created for the big file of drivers transfer function is also mentioned inn the article. Due to the monitoring of the drive character and its regulation possibilities, the model is able to set up drive transfer function time constants. The target of mathematic simulations is finding time constant critical values as possible tirednessindicators.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AT&P journal PLUS 5 2004

  • ISSN

    1336-5010

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2005

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    13-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus