Modely spolehlivosti lidského operátora
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F05%3APU53595" target="_blank" >RIV/00216305:26220/05:PU53595 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modely spolehlivosti lidského operátora
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek je věnován problematice působení lidského operátora v technickém systému, vlivu člověka na spolehlivost tohoto systému a aktuálním otázkám vyhodnocování lidské činnosti.Mezi nejvíce sledované činnosti člověka z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti patří řízení letadel, provoz jaderných elektráren, chemických zařízení a v poslední době také řízení automobilů. Druhá část příspěvku je věnována popisu činností řidiče jako regulátoru, jsou zde uvedeny hierarchické úrovně činností, přenosové funkce a modely lidského řidiče. Je ukázán model příčného řízení vozidla, který vychází z experimentálně získaných dat a z matematických simulací. V závěru příspěvku se studuje současný stav monitorování únavy lidského řidiče na jeho řidičské schopnost i.
Název v anglickém jazyce
Models of human operator reliability
Popis výsledku anglicky
This article attends to an influence of a human operator in a technical system, a human effect to the system reliability, and actual problems with a human activities evaluation. The most focused activities at the view of a human influence to the safety and the reliability are mainly an aircraft driving, a nuclear power plant duty, a chemical system work, and last but not least also the car driving. The second part of the article is focused to the description of a driver activity at the regulator issue ddetermined by the transmission function and the model. There are hierarchical levels of driver activities presented in this item - it is shown the crosswise car-driving model resulting from experimental data and mathematical simulations. The article conclusion is dedicated to studies of the actual situation in an influence of the human driver's fatigue to his driving response.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA%2F050" target="_blank" >FT-TA/050: Výzkum nových technologií a metod měření diference tlaků a jejich ověření na funkčním vzorku inteligentního keramického senzoru s novým principem měření.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kybernetika a společnost na prahu XXI.století
ISBN
80-214-3058-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
53-60
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Vysoké učení technické v Brně
Datum konání akce
25. 11. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—