Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modely spolehlivosti lidského operátora

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F05%3APU53595" target="_blank" >RIV/00216305:26220/05:PU53595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modely spolehlivosti lidského operátora

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek je věnován problematice působení lidského operátora v technickém systému, vlivu člověka na spolehlivost tohoto systému a aktuálním otázkám vyhodnocování lidské činnosti.Mezi nejvíce sledované činnosti člověka z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti patří řízení letadel, provoz jaderných elektráren, chemických zařízení a v poslední době také řízení automobilů. Druhá část příspěvku je věnována popisu činností řidiče jako regulátoru, jsou zde uvedeny hierarchické úrovně činností, přenosové funkce a modely lidského řidiče. Je ukázán model příčného řízení vozidla, který vychází z experimentálně získaných dat a z matematických simulací. V závěru příspěvku se studuje současný stav monitorování únavy lidského řidiče na jeho řidičské schopnost i.

  • Název v anglickém jazyce

    Models of human operator reliability

  • Popis výsledku anglicky

    This article attends to an influence of a human operator in a technical system, a human effect to the system reliability, and actual problems with a human activities evaluation. The most focused activities at the view of a human influence to the safety and the reliability are mainly an aircraft driving, a nuclear power plant duty, a chemical system work, and last but not least also the car driving. The second part of the article is focused to the description of a driver activity at the regulator issue ddetermined by the transmission function and the model. There are hierarchical levels of driver activities presented in this item - it is shown the crosswise car-driving model resulting from experimental data and mathematical simulations. The article conclusion is dedicated to studies of the actual situation in an influence of the human driver's fatigue to his driving response.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA%2F050" target="_blank" >FT-TA/050: Výzkum nových technologií a metod měření diference tlaků a jejich ověření na funkčním vzorku inteligentního keramického senzoru s novým principem měření.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kybernetika a společnost na prahu XXI.století

  • ISBN

    80-214-3058-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    53-60

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Vysoké učení technické v Brně

  • Datum konání akce

    25. 11. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku