Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Robust Current Controller for PM Synchronous Motor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F10%3APU88633" target="_blank" >RIV/00216305:26220/10:PU88633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Robust Current Controller for PM Synchronous Motor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents design of robust current controller. It takes the motor parameters as uncertain values. Comparing with other approaches it takes into account imprecision of decoupling which linearizes the motor model. The controller design uses errorsignals between coupling and decoupling terms and treats them as uncertainties. This approach preserves the linearity for the price of treating model as multivariable system with uncertainties. The current generating part is treated as TITO system. Thecurrent controller is designed using mu -synthesis by D-K iterations. The obtained controller is of a high order therefore its order is reduced. The paper shows the simulation results of designed controller and also the overall behavior of the vector control algorithm with PID speed controller and robust current controller.

  • Název v anglickém jazyce

    Robust Current Controller for PM Synchronous Motor

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents design of robust current controller. It takes the motor parameters as uncertain values. Comparing with other approaches it takes into account imprecision of decoupling which linearizes the motor model. The controller design uses errorsignals between coupling and decoupling terms and treats them as uncertainties. This approach preserves the linearity for the price of treating model as multivariable system with uncertainties. The current generating part is treated as TITO system. Thecurrent controller is designed using mu -synthesis by D-K iterations. The obtained controller is of a high order therefore its order is reduced. The paper shows the simulation results of designed controller and also the overall behavior of the vector control algorithm with PID speed controller and robust current controller.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F0647" target="_blank" >GAP103/10/0647: Inteligentní algoritmy prediktivního a robustního řízení elektrických pohonů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2010 IEEE International Conference on Power and Energy

  • ISBN

    978-1-4244-8945-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Kuala-Lumpur, Malaysia

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur

  • Datum konání akce

    29. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku