Robust Current Controller for PM Synchronous Motor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F10%3APU88633" target="_blank" >RIV/00216305:26220/10:PU88633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Robust Current Controller for PM Synchronous Motor
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents design of robust current controller. It takes the motor parameters as uncertain values. Comparing with other approaches it takes into account imprecision of decoupling which linearizes the motor model. The controller design uses errorsignals between coupling and decoupling terms and treats them as uncertainties. This approach preserves the linearity for the price of treating model as multivariable system with uncertainties. The current generating part is treated as TITO system. Thecurrent controller is designed using mu -synthesis by D-K iterations. The obtained controller is of a high order therefore its order is reduced. The paper shows the simulation results of designed controller and also the overall behavior of the vector control algorithm with PID speed controller and robust current controller.
Název v anglickém jazyce
Robust Current Controller for PM Synchronous Motor
Popis výsledku anglicky
This paper presents design of robust current controller. It takes the motor parameters as uncertain values. Comparing with other approaches it takes into account imprecision of decoupling which linearizes the motor model. The controller design uses errorsignals between coupling and decoupling terms and treats them as uncertainties. This approach preserves the linearity for the price of treating model as multivariable system with uncertainties. The current generating part is treated as TITO system. Thecurrent controller is designed using mu -synthesis by D-K iterations. The obtained controller is of a high order therefore its order is reduced. The paper shows the simulation results of designed controller and also the overall behavior of the vector control algorithm with PID speed controller and robust current controller.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F0647" target="_blank" >GAP103/10/0647: Inteligentní algoritmy prediktivního a robustního řízení elektrických pohonů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2010 IEEE International Conference on Power and Energy
ISBN
978-1-4244-8945-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Kuala-Lumpur, Malaysia
Místo konání akce
Kuala Lumpur
Datum konání akce
29. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—