Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení letounu himat pomocí algebraické mí-syntézy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F06%3A63504406" target="_blank" >RIV/70883521:28140/06:63504406 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Control of the himat aircraft via algebraic mu-synthesis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper algebraic approach is employed for controller design. The objective is to find a robust controller which guarantees the robust stability and decoupled result control of the longitudinal model of a scaled remotely controlled vehicle versionof the advanced fighter HIMAT. The control design is performed by decoupling the MIMO system into two identical SISO plants which are approximated by a 4th order transfer function. The algebraic approach is then used for the pole placement design and thenominal closed loop poles are tuned so that the peak of the mu-function is minimal. As an optimization tool an evolutionary algorithm Differential Migration is used in order to overcome the problem of multimodality of the cost function. Final controlleris compared with D-K iteration through simulation of standard longitudinal manoeuvres.

  • Název v anglickém jazyce

    Control of the himat aircraft via algebraic mu-synthesis

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper algebraic approach is employed for controller design. The objective is to find a robust controller which guarantees the robust stability and decoupled result control of the longitudinal model of a scaled remotely controlled vehicle versionof the advanced fighter HIMAT. The control design is performed by decoupling the MIMO system into two identical SISO plants which are approximated by a 4th order transfer function. The algebraic approach is then used for the pole placement design and thenominal closed loop poles are tuned so that the peak of the mu-function is minimal. As an optimization tool an evolutionary algorithm Differential Migration is used in order to overcome the problem of multimodality of the cost function. Final controlleris compared with D-K iteration through simulation of standard longitudinal manoeuvres.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CONTROLO

  • ISBN

    0-7803-9402-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Portuguese Society of Automatic Control

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku