Řízení letounu himat pomocí algebraické mí-syntézy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F06%3A63504406" target="_blank" >RIV/70883521:28140/06:63504406 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control of the himat aircraft via algebraic mu-synthesis
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper algebraic approach is employed for controller design. The objective is to find a robust controller which guarantees the robust stability and decoupled result control of the longitudinal model of a scaled remotely controlled vehicle versionof the advanced fighter HIMAT. The control design is performed by decoupling the MIMO system into two identical SISO plants which are approximated by a 4th order transfer function. The algebraic approach is then used for the pole placement design and thenominal closed loop poles are tuned so that the peak of the mu-function is minimal. As an optimization tool an evolutionary algorithm Differential Migration is used in order to overcome the problem of multimodality of the cost function. Final controlleris compared with D-K iteration through simulation of standard longitudinal manoeuvres.
Název v anglickém jazyce
Control of the himat aircraft via algebraic mu-synthesis
Popis výsledku anglicky
In this paper algebraic approach is employed for controller design. The objective is to find a robust controller which guarantees the robust stability and decoupled result control of the longitudinal model of a scaled remotely controlled vehicle versionof the advanced fighter HIMAT. The control design is performed by decoupling the MIMO system into two identical SISO plants which are approximated by a 4th order transfer function. The algebraic approach is then used for the pole placement design and thenominal closed loop poles are tuned so that the peak of the mu-function is minimal. As an optimization tool an evolutionary algorithm Differential Migration is used in order to overcome the problem of multimodality of the cost function. Final controlleris compared with D-K iteration through simulation of standard longitudinal manoeuvres.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CONTROLO
ISBN
0-7803-9402-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Portuguese Society of Automatic Control
Místo vydání
Lisabon
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—