Algebraic ?-Synthesis: Control of the HIMAT Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F09%3A63507838" target="_blank" >RIV/70883521:28140/09:63507838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Algebraic ?-Synthesis: Control of the HIMAT Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
The algebraic approach is applied to the control of the HIMAT aircraft. The objective is to find a robust controller which guarantees robust stability and decoupled control of longitudinal model of a scaled remotely controlled vehicle version of the advanced fighter HIMAT. Control design is performed by decoupling the MIMO system into two identical SISO plants, which are approximated by a 4th order transfer function. The algebraic approach is then used for pole placement design and the nominal closed-loop poles are tuned so that the peak of the ?-function is minimal. As an optimization tool evolutionary algorithm Differential Migration is used in order to overcome the multimodality of the cost function. Final controllers are compared with the D-K iteration through simulations of standard longitudinal manoeuvres.
Název v anglickém jazyce
Algebraic ?-Synthesis: Control of the HIMAT Aircraft
Popis výsledku anglicky
The algebraic approach is applied to the control of the HIMAT aircraft. The objective is to find a robust controller which guarantees robust stability and decoupled control of longitudinal model of a scaled remotely controlled vehicle version of the advanced fighter HIMAT. Control design is performed by decoupling the MIMO system into two identical SISO plants, which are approximated by a 4th order transfer function. The algebraic approach is then used for pole placement design and the nominal closed-loop poles are tuned so that the peak of the ?-function is minimal. As an optimization tool evolutionary algorithm Differential Migration is used in order to overcome the multimodality of the cost function. Final controllers are compared with the D-K iteration through simulations of standard longitudinal manoeuvres.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Control Conference 2009
ISBN
978-963-311-369-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
EUCA
Místo vydání
San Ramon
Místo konání akce
Budapest, Hungary
Datum konání akce
26. 8. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—