Reliability analysis of the human operator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F12%3APU98817" target="_blank" >RIV/00216305:26220/12:PU98817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability analysis of the human operator
Popis výsledku v původním jazyce
The article discusses the reliability of the human operator in the Man – Machine – System (MMS). Safety and reliability of technical systems can be critically influenced by people's behavior. It is necessary to analyze the technical components of the system and at the same analyzing human activities. Creating a probabilistic risk assessment (PSA) is based on a comprehensive evaluation of human behavior. Probabilistic estimate of a human reliability assessment (HRA) aims at the quantitatively analyze human action to identify possible errors, identifying weaknesses in the system. In the second part of the article there is an analysis of dynamic changes in driver behavior due to rising fatigue. The fatigue and a decrease in concentration are reflected especially on long monotonous rides on highway, where cars reach high speeds. The failure of the driver in this situation is critical.
Název v anglickém jazyce
Reliability analysis of the human operator
Popis výsledku anglicky
The article discusses the reliability of the human operator in the Man – Machine – System (MMS). Safety and reliability of technical systems can be critically influenced by people's behavior. It is necessary to analyze the technical components of the system and at the same analyzing human activities. Creating a probabilistic risk assessment (PSA) is based on a comprehensive evaluation of human behavior. Probabilistic estimate of a human reliability assessment (HRA) aims at the quantitatively analyze human action to identify possible errors, identifying weaknesses in the system. In the second part of the article there is an analysis of dynamic changes in driver behavior due to rising fatigue. The fatigue and a decrease in concentration are reflected especially on long monotonous rides on highway, where cars reach high speeds. The failure of the driver in this situation is critical.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1897" target="_blank" >GA102/09/1897: Bezpečnost automobilové dopravy - BAD</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2012 13th International Carpathian Control Conference (ICCC)
ISBN
978-1-4577-1866-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
209-214
Název nakladatele
ICCC 2012, Institute of Control and Informatization of Production Processes
Místo vydání
Faculty of BERG Technical Universtity of Košice
Místo konání akce
High Tatras, Podbanské Slovak Republic
Datum konání akce
28. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—