Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenges in teaching non-technical subjects in a technical environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F13%3APU106969" target="_blank" >RIV/00216305:26220/13:PU106969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenges in teaching non-technical subjects in a technical environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, most technical universities still underestimate non-technical subjects, although they have been part of their study programmes for a significant period of time. Non-technical subjects are usually labeled as optional subjects. Moreover, these subjects are not given time enough to be efficient. Also, the credit rating of non-technical subjects is not interesting enough to attract large quantities of students. Students are supposed to become technical specialists, and facing this basic fact, university authorities make sophisticated study programmes of technical education without considering any other necessary skills apart from the technical ones. The necessary skills of a young successful specialist consist of not only the technical skills, but also of the basic knowledge of psychology, sociology, business ethics, economics and soft-skill-techniques. Connecting technical and non-technical knowledge creates the synergy effect and young people become much more valua

  • Název v anglickém jazyce

    Challenges in teaching non-technical subjects in a technical environment

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, most technical universities still underestimate non-technical subjects, although they have been part of their study programmes for a significant period of time. Non-technical subjects are usually labeled as optional subjects. Moreover, these subjects are not given time enough to be efficient. Also, the credit rating of non-technical subjects is not interesting enough to attract large quantities of students. Students are supposed to become technical specialists, and facing this basic fact, university authorities make sophisticated study programmes of technical education without considering any other necessary skills apart from the technical ones. The necessary skills of a young successful specialist consist of not only the technical skills, but also of the basic knowledge of psychology, sociology, business ethics, economics and soft-skill-techniques. Connecting technical and non-technical knowledge creates the synergy effect and young people become much more valua

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English Studies, Department of Foreign Languages

  • ISBN

    978-80-214-4837-7

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Počet stran knihy

    116

  • Název nakladatele

    Vutium, Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly