DETECTION OF ECCENTICITY AND BROKEN ROTOR BAR FAULTS BY MEANS OF MONITORING OF CURRENT AND MAGNETIC FLUX DENSITY SPECTRUMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F15%3APU114128" target="_blank" >RIV/00216305:26220/15:PU114128 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DETECTION OF ECCENTICITY AND BROKEN ROTOR BAR FAULTS BY MEANS OF MONITORING OF CURRENT AND MAGNETIC FLUX DENSITY SPECTRUMS
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, faults detection and classification using motor current signature analysis (MCSA) and monitoring of magnetic flux density in air-gap of the machine is presented. A series of simulations using the models of three phase cage induction motorperformed in different fault condition, such as static, dynamic and mixed eccentricity and broken rotor bars. Designed models were implemented with the help of finite element method to provide data that makes it possible to diagnose presence of any typeof fault, as well as to analyze obtained and calculated results. Models were designed on the basis of characteristics and parameters of real motor. The results are illustrated in the form of graphs that makes visible illustration for effectiveness of theused diagnosis method.
Název v anglickém jazyce
DETECTION OF ECCENTICITY AND BROKEN ROTOR BAR FAULTS BY MEANS OF MONITORING OF CURRENT AND MAGNETIC FLUX DENSITY SPECTRUMS
Popis výsledku anglicky
In this paper, faults detection and classification using motor current signature analysis (MCSA) and monitoring of magnetic flux density in air-gap of the machine is presented. A series of simulations using the models of three phase cage induction motorperformed in different fault condition, such as static, dynamic and mixed eccentricity and broken rotor bars. Designed models were implemented with the help of finite element method to provide data that makes it possible to diagnose presence of any typeof fault, as well as to analyze obtained and calculated results. Models were designed on the basis of characteristics and parameters of real motor. The results are illustrated in the form of graphs that makes visible illustration for effectiveness of theused diagnosis method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1210" target="_blank" >LO1210: Energie v podmínkách udržitelného rozvoje (EN-PUR)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 21st Conference STUDENT EEICT 2015
ISBN
978-80-214-5148-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
661
Strana od-do
610-614
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—