Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stator Inter-Turn Fault Detection and Fault Tolerant Control in DTC Induction Motor Drives using an Extended Kalman Filter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F22%3A43965256" target="_blank" >RIV/49777513:23220/22:43965256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stator Inter-Turn Fault Detection and Fault Tolerant Control in DTC Induction Motor Drives using an Extended Kalman Filter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research report presents a fault detection model with fault tolerant control, that allow the system to continue operation in the presence of faults, for a stator inter-turn fault in DTC induction motor drives. The behaviour of a DTC drive in the presence of inter-turn short circuits is evaluated, which makes it possible to offer this technique for the detection of this type of fault. The fault detection is obtained by calculating a new fault indicator based on state and fault parameter estimation of the machine using an extended Kalman filter. Direct Torque Control (DTC) uses the stator resistance of the machine for the estimation of stator flux. The variation of stator resistance, due to stator winding turn fault, creates an error in the estimated stator flux and estimated electromagnetic torque. The fault tolerant control is obtained by estimating the stator resistance using the fault severity factor, estimated with the designed extended Kalman filter, to make the drive more robust and precise. The proposed model is simulated in Matlab/Simulink. The obtained simulation results show the effectiveness of the proposed technique.

  • Název v anglickém jazyce

    Stator Inter-Turn Fault Detection and Fault Tolerant Control in DTC Induction Motor Drives using an Extended Kalman Filter

  • Popis výsledku anglicky

    This research report presents a fault detection model with fault tolerant control, that allow the system to continue operation in the presence of faults, for a stator inter-turn fault in DTC induction motor drives. The behaviour of a DTC drive in the presence of inter-turn short circuits is evaluated, which makes it possible to offer this technique for the detection of this type of fault. The fault detection is obtained by calculating a new fault indicator based on state and fault parameter estimation of the machine using an extended Kalman filter. Direct Torque Control (DTC) uses the stator resistance of the machine for the estimation of stator flux. The variation of stator resistance, due to stator winding turn fault, creates an error in the estimated stator flux and estimated electromagnetic torque. The fault tolerant control is obtained by estimating the stator resistance using the fault severity factor, estimated with the designed extended Kalman filter, to make the drive more robust and precise. The proposed model is simulated in Matlab/Simulink. The obtained simulation results show the effectiveness of the proposed technique.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů