Probabilistic reliability analysis of dynamic behavior of human driver
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F15%3APU114479" target="_blank" >RIV/00216305:26220/15:PU114479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896315007922" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896315007922</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2015.07.017" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2015.07.017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Probabilistic reliability analysis of dynamic behavior of human driver
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this work was to develop a methodology for measuring and evaluation of dynamic behavior of the driver, to determine the differences between the behavior of unwearied and fatigued driver and to propose a development of a mechanism for continuous detection of dangerous situations, like going out of the traffic line. The most suitable characteristics for fatigue detection were determined and used for comparison with data obtained from test drives performed within 24 Hours. In the given environment if certain parameters are known for a given unwearied driver, characteristics of fatigue can be detected by the means of measurement, analysis and comparison.
Název v anglickém jazyce
Probabilistic reliability analysis of dynamic behavior of human driver
Popis výsledku anglicky
The aim of this work was to develop a methodology for measuring and evaluation of dynamic behavior of the driver, to determine the differences between the behavior of unwearied and fatigued driver and to propose a development of a mechanism for continuous detection of dangerous situations, like going out of the traffic line. The most suitable characteristics for fatigue detection were determined and used for comparison with data obtained from test drives performed within 24 Hours. In the given environment if certain parameters are known for a given unwearied driver, characteristics of fatigue can be detected by the means of measurement, analysis and comparison.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of Programmable devices and systems
ISBN
—
ISSN
1474-6670
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
111-116
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Polsko Krakow
Místo konání akce
Cracow
Datum konání akce
13. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000375804500018