Statistical, Probability and Spectral Analysis of Test Driver Trajectories – 24 Hours Monitoring
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F16%3APU120685" target="_blank" >RIV/00216305:26220/16:PU120685 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2016.12.035" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2016.12.035</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2016.12.035" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2016.12.035</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Statistical, Probability and Spectral Analysis of Test Driver Trajectories – 24 Hours Monitoring
Popis výsledku v původním jazyce
Driver's fatigue is a common source of traffic accidents. In this paper, a methodology is developed to measure and evaluate dynamic behavior of the driver, determine the differences between the behavior of unwearied and fatigued driver and to develop a mechanism to detect possible dangerous situations. The method for fatigue monitoring is based on monitoring and analyzes of the driver´s trajectories. Position of the vehicle on the road was continuously monitored by a camera and the lateral position was evaluated from the designed reference guide line. Sets of test drives were performed within 24 hours on a driving simulator.
Název v anglickém jazyce
Statistical, Probability and Spectral Analysis of Test Driver Trajectories – 24 Hours Monitoring
Popis výsledku anglicky
Driver's fatigue is a common source of traffic accidents. In this paper, a methodology is developed to measure and evaluate dynamic behavior of the driver, determine the differences between the behavior of unwearied and fatigued driver and to develop a mechanism to detect possible dangerous situations. The method for fatigue monitoring is based on monitoring and analyzes of the driver´s trajectories. Position of the vehicle on the road was continuously monitored by a camera and the lateral position was evaluated from the designed reference guide line. Sets of test drives were performed within 24 hours on a driving simulator.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1210" target="_blank" >LO1210: Energie v podmínkách udržitelného rozvoje (EN-PUR)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 14th IFAC INTERNATIONAL CONFERENCE on PROGRAMMABLE DEVICES and EMBEDDED SYSTEMS, PDeS 2016
ISBN
—
ISSN
2405-8963
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
145-150
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno/Lednice
Datum konání akce
5. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000401255800035