Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitoring of Driver's Fatigue - Statistical Analysis of Test Driver Trajectories in Various Environments and in Different Driver Stress Degrees

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F12%3APU100173" target="_blank" >RIV/00216305:26220/12:PU100173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Monitoring of Driver's Fatigue - Statistical Analysis of Test Driver Trajectories in Various Environments and in Different Driver Stress Degrees

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this work was to develop a methodology for measuring and evaluation of dynamic behavior of the driver in various environments, to determine the differences between the behavior of unwearied and fatigued driver and to propose a development of a mechanism for detection of dangerous situations. Sets of test drives with unwearied drivers were performed on a highway, in the tunnel and at the simulator, followed by statistical analysis. The most suitable characteristics were determined and used for comparison with data obtained from test drives performed within 24 Hours. Allan deviation and Poincaré distance are the best parameters for the determination of driver's behavior, because these parameters are calculated from neighboring consecutive samples and carry immediate information about changes of driver's performance. In the experiments with fatigue-influenced driver, the case of vehicle going to get out of the traffic line was well detectable.

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring of Driver's Fatigue - Statistical Analysis of Test Driver Trajectories in Various Environments and in Different Driver Stress Degrees

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this work was to develop a methodology for measuring and evaluation of dynamic behavior of the driver in various environments, to determine the differences between the behavior of unwearied and fatigued driver and to propose a development of a mechanism for detection of dangerous situations. Sets of test drives with unwearied drivers were performed on a highway, in the tunnel and at the simulator, followed by statistical analysis. The most suitable characteristics were determined and used for comparison with data obtained from test drives performed within 24 Hours. Allan deviation and Poincaré distance are the best parameters for the determination of driver's behavior, because these parameters are calculated from neighboring consecutive samples and carry immediate information about changes of driver's performance. In the experiments with fatigue-influenced driver, the case of vehicle going to get out of the traffic line was well detectable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1897" target="_blank" >GA102/09/1897: Bezpečnost automobilové dopravy - BAD</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 11th IFAC/IEEE International Conference on Programmable Devices and Embedded Systems

  • ISBN

    978-3-902823-21-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    IFAC-PapersOnLine/Elsevier

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku