Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Autoregressive Model of Channel Transfer Function for UWB Link inside a Passenger Car

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F15%3APU115108" target="_blank" >RIV/00216305:26220/15:PU115108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Autoregressive Model of Channel Transfer Function for UWB Link inside a Passenger Car

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article reports results of channel frequency transfer function measurements inside the passenger compartment of a four seated sedan car. The examined frequency range spans from 3 GHz to 11 GHz and covers the ultra wide band, a promising candidate for future automotive wireless standards. It is found that the complex transfer function may be decomposed into two terms, the first one being a real valued long term trend that characterizes frequency dependency with a power law, and the second term formsa complex correlative discrete series which may be represented via an autoregressive model. The proposed model is validated by comparing the simulated transfer function with the measured data. Simulated values for the coherence bandwidth, power delay profile, and the root mean square delay spread are also in good agreement with the experimental values.

  • Název v anglickém jazyce

    Autoregressive Model of Channel Transfer Function for UWB Link inside a Passenger Car

  • Popis výsledku anglicky

    This article reports results of channel frequency transfer function measurements inside the passenger compartment of a four seated sedan car. The examined frequency range spans from 3 GHz to 11 GHz and covers the ultra wide band, a promising candidate for future automotive wireless standards. It is found that the complex transfer function may be decomposed into two terms, the first one being a real valued long term trend that characterizes frequency dependency with a power law, and the second term formsa complex correlative discrete series which may be represented via an autoregressive model. The proposed model is validated by comparing the simulated transfer function with the measured data. Simulated values for the coherence bandwidth, power delay profile, and the root mean square delay spread are also in good agreement with the experimental values.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference on Communications (part of CSCC '15)

  • ISBN

    978-1-61804-318-4

  • ISSN

    1790-5117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    238-241

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Zakynthos Island, Greece

  • Datum konání akce

    16. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku