Frequency-Domain In-Vehicle Channel Modelling in mmW Band
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F15%3APU116218" target="_blank" >RIV/00216305:26220/15:PU116218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/RTSI.2015.7325079" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/RTSI.2015.7325079</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/RTSI.2015.7325079" target="_blank" >10.1109/RTSI.2015.7325079</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Frequency-Domain In-Vehicle Channel Modelling in mmW Band
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this paper is to characterize frequency domain channel transfer function of intra vehicular millimeter wave links in the 60 GHz band. It is found that the complex transfer function may be decomposed into two terms, the first one being a real valued long term trend that characterizes frequency dependency with a power law, and the second term forms a complex correlative discrete series which may be represented via an autoregressive model. The proposed model is validated by comparing the simulated transfer function with the measured data. Simulated values for the coherence bandwidth, power delay profile, and the root mean square delay spread are also in good agreement with the experimental values.
Název v anglickém jazyce
Frequency-Domain In-Vehicle Channel Modelling in mmW Band
Popis výsledku anglicky
The goal of this paper is to characterize frequency domain channel transfer function of intra vehicular millimeter wave links in the 60 GHz band. It is found that the complex transfer function may be decomposed into two terms, the first one being a real valued long term trend that characterizes frequency dependency with a power law, and the second term forms a complex correlative discrete series which may be represented via an autoregressive model. The proposed model is validated by comparing the simulated transfer function with the measured data. Simulated values for the coherence bandwidth, power delay profile, and the root mean square delay spread are also in good agreement with the experimental values.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
In 1st International Forum on Research and Technologies for Society and Industry (RTSI 2015)
ISBN
978-1-4673-8166-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Torino, Italy
Datum konání akce
16. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—