Geometric Tracking of Vehicular mmWave Channels to Enable Machine Learning of Onboard Sensors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU136228" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU136228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8644440" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8644440</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/GLOCOMW.2018.8644440" target="_blank" >10.1109/GLOCOMW.2018.8644440</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Geometric Tracking of Vehicular mmWave Channels to Enable Machine Learning of Onboard Sensors
Popis výsledku v původním jazyce
Estimating time-selective millimeter wave wireless channels with directive antennas poses a challenging task. A feasible way of relaxing this channel estimation problem is to focus on the tracking of a few multipath components (MPCs). Aligning antenna beams to the tracked MPCs increases the channel coherence time by several orders of magnitude. We propose to track the MPCs geometrically. Our geometric trackers are based on algorithms known as Doppler-bearing tracking. We reformulate recent work on geometric-polar tracking into an efficient recursive version. If the relative position of the MPCs are known, other sensors on board of a vehicle, for example, lidar, radar, camera, will be capable of performing supervised learning based on their own observed data. Learning the relationship between sensor data and MPCs allows onboard sensors to participate in the channel tracking. Joint tracking from many onboard sensors possibly increases the reliability of the MPC tracking.
Název v anglickém jazyce
Geometric Tracking of Vehicular mmWave Channels to Enable Machine Learning of Onboard Sensors
Popis výsledku anglicky
Estimating time-selective millimeter wave wireless channels with directive antennas poses a challenging task. A feasible way of relaxing this channel estimation problem is to focus on the tracking of a few multipath components (MPCs). Aligning antenna beams to the tracked MPCs increases the channel coherence time by several orders of magnitude. We propose to track the MPCs geometrically. Our geometric trackers are based on algorithms known as Doppler-bearing tracking. We reformulate recent work on geometric-polar tracking into an efficient recursive version. If the relative position of the MPCs are known, other sensors on board of a vehicle, for example, lidar, radar, camera, will be capable of performing supervised learning based on their own observed data. Learning the relationship between sensor data and MPCs allows onboard sensors to participate in the channel tracking. Joint tracking from many onboard sensors possibly increases the reliability of the MPC tracking.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of IEEE Global Telecommunications Conference (GC Wkshps)
ISBN
978-1-5386-4920-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Abu Dhabi
Datum konání akce
9. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000462817000252