Vehicle-to-Vehicle Millimeter-Wave Channel Measurements at 56-64 GHz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F19%3APU133964" target="_blank" >RIV/00216305:26220/19:PU133964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VTCFall.2019.8891543" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VTCFall.2019.8891543</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VTCFall.2019.8891543" target="_blank" >10.1109/VTCFall.2019.8891543</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicle-to-Vehicle Millimeter-Wave Channel Measurements at 56-64 GHz
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents results obtained from a vehicle-to-vehicle channel measurement campaign carried out in themillimeter-wave band around a 60 GHz center frequency andwith 8 GHz of bandwidth. We characterize a situation of twooncoming cars on a two-lane road in the campus of the BrnoUniversity of Technology. For several vehicle passes we evaluate:(1) observed root mean square (RMS) delay spreads as a functionof the received power, (2) temporal decorrelation of the channelimpulse response and (3) a dependency of the Pearson correlationcoefficient on the received power. For the measurement campaign,a correlative time-domain channel sounder was used.
Název v anglickém jazyce
Vehicle-to-Vehicle Millimeter-Wave Channel Measurements at 56-64 GHz
Popis výsledku anglicky
This paper presents results obtained from a vehicle-to-vehicle channel measurement campaign carried out in themillimeter-wave band around a 60 GHz center frequency andwith 8 GHz of bandwidth. We characterize a situation of twooncoming cars on a two-lane road in the campus of the BrnoUniversity of Technology. For several vehicle passes we evaluate:(1) observed root mean square (RMS) delay spreads as a functionof the received power, (2) temporal decorrelation of the channelimpulse response and (3) a dependency of the Pearson correlationcoefficient on the received power. For the measurement campaign,a correlative time-domain channel sounder was used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2019 IEEE 90th Vehicular Technology Conference: VTC2019-Fall
ISBN
978-1-7281-1220-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Honolulu
Datum konání akce
22. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—