Using Matlab-based Driving Simulator for Human Factor Assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F19%3APU134059" target="_blank" >RIV/00216305:26220/19:PU134059 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S240589631932676X?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S240589631932676X?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2019.12.727" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2019.12.727</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Matlab-based Driving Simulator for Human Factor Assessment
Popis výsledku v původním jazyce
We discuss the possibility of using simulation technologies for human factor assessment. In this context, a simple car-driving simulator was developed in MATLAB/Simulink. A human driver controls a simulated drive via an input HCI (Human-Computer Interface) device, i.e., a joystick or a steering wheel with pedals, exploiting the perception of the current situation in the visualized scene. To enable the human factor assessment, several testing scenarios were designed and implemented; some of these were subsequently used for measuring the driver’s responses to the simple visual stimuli. We analyzed the acquired data and evaluated the basic parameters of the human operator, such as the reaction delay or the attitude to control. The results indicate the potential for more complex experiments in this field.
Název v anglickém jazyce
Using Matlab-based Driving Simulator for Human Factor Assessment
Popis výsledku anglicky
We discuss the possibility of using simulation technologies for human factor assessment. In this context, a simple car-driving simulator was developed in MATLAB/Simulink. A human driver controls a simulated drive via an input HCI (Human-Computer Interface) device, i.e., a joystick or a steering wheel with pedals, exploiting the perception of the current situation in the visualized scene. To enable the human factor assessment, several testing scenarios were designed and implemented; some of these were subsequently used for measuring the driver’s responses to the simple visual stimuli. We analyzed the acquired data and evaluated the basic parameters of the human operator, such as the reaction delay or the attitude to control. The results indicate the potential for more complex experiments in this field.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/8A18014" target="_blank" >8A18014: Cyber Security for Cross Domain Reliable Dependable Automated Systems</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16th IFAC Conference on Programmable Devices and Embedded Systems PDeS 2019
ISBN
—
ISSN
2405-8963
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
27-32
Název nakladatele
ELSEVIER
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Tatranská lomnica
Datum konání akce
29. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000507495200006