Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Point Cloud Rendering System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APR25245" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PR25245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Point Cloud Rendering System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The demo program realize progressive rendering of points of given model. Every point (with specific centre and normal vector in 3D space, size and material index) passes through the transformation and rendering pipeline. This can be divided into a numberof partial steps:     - Transformation of points and normal vectors from 3D space into the 2D    - Selection of particular shape of the particle from the table and evaluation      of Phong shading model coefficients base on the normal vector direction    - Encoding shape, position and shading model coefficients of particle into the      instruction word    - Execute given instruction - evaluation of illumination and rendering of      particle into the frame buffer      Result of process described aboveis a scene containing well illuminated      model. This scene is shown in the window of operating system. Moreover, the      program can perform an animation. Then for each frame of such animatio

  • Název v anglickém jazyce

    Point Cloud Rendering System

  • Popis výsledku anglicky

    The demo program realize progressive rendering of points of given model. Every point (with specific centre and normal vector in 3D space, size and material index) passes through the transformation and rendering pipeline. This can be divided into a numberof partial steps:     - Transformation of points and normal vectors from 3D space into the 2D    - Selection of particular shape of the particle from the table and evaluation      of Phong shading model coefficients base on the normal vector direction    - Encoding shape, position and shading model coefficients of particle into the      instruction word    - Execute given instruction - evaluation of illumination and rendering of      particle into the frame buffer      Result of process described aboveis a scene containing well illuminated      model. This scene is shown in the window of operating system. Moreover, the      program can perform an animation. Then for each frame of such animatio

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    PointCloudRenderingSystem

  • Technické parametry

    Demonstrační program je implementován v jazyce C++ s využitím knihovny OpenCV pro zobrazování vykreslovaných scén (včetně následné animace) a vytváření jednoduchého multiplatformního uživatelského rozhraní. Vstupem programu je

  • Ekonomické parametry

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Vysoké učení technické v Brně