Front-to-Back Blending with Early Fragment Discarding
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU89541" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU89541 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Front-to-Back Blending with Early Fragment Discarding
Popis výsledku v původním jazyce
Alpha-blending is a frequently used technique implemented in graphics hardware to achieve effects like transparency, volume rendering, displaying particle systems and others. A common approach to using blending is to sort objects from the furthest to closest (back-to-front) and render them in this order. However, the inverse order can be used with some small modifications to the blending process. This paper introduces an approach to use the front-to-back rendering order to discard fragments of renderedpolygons that would not influence the visual result and thus speed the rendering up. The speed gain and visual compromises are measured in several scenarios simulating practical situations and the measured results are discussed and conclusions are drawn.
Název v anglickém jazyce
Front-to-Back Blending with Early Fragment Discarding
Popis výsledku anglicky
Alpha-blending is a frequently used technique implemented in graphics hardware to achieve effects like transparency, volume rendering, displaying particle systems and others. A common approach to using blending is to sort objects from the furthest to closest (back-to-front) and render them in this order. However, the inverse order can be used with some small modifications to the blending process. This paper introduces an approach to use the front-to-back rendering order to discard fragments of renderedpolygons that would not influence the visual result and thus speed the rendering up. The speed gain and visual compromises are measured in several scenarios simulating practical situations and the measured results are discussed and conclusions are drawn.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Spring Conference on Computer Graphics
ISBN
978-80-223-2843-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Comenius University in Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Budmerice
Datum konání akce
13. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—