Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Front-to-Back Blending with Early Fragment Discarding

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU89541" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU89541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Front-to-Back Blending with Early Fragment Discarding

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Alpha-blending is a frequently used technique implemented in graphics hardware to achieve effects like transparency, volume rendering, displaying particle systems and others. A common approach to using blending is to sort objects from the furthest to closest (back-to-front) and render them in this order. However, the inverse order can be used with some small modifications to the blending process. This paper introduces an approach to use the front-to-back rendering order to discard fragments of renderedpolygons that would not influence the visual result and thus speed the rendering up. The speed gain and visual compromises are measured in several scenarios simulating practical situations and the measured results are discussed and conclusions are drawn.

  • Název v anglickém jazyce

    Front-to-Back Blending with Early Fragment Discarding

  • Popis výsledku anglicky

    Alpha-blending is a frequently used technique implemented in graphics hardware to achieve effects like transparency, volume rendering, displaying particle systems and others. A common approach to using blending is to sort objects from the furthest to closest (back-to-front) and render them in this order. However, the inverse order can be used with some small modifications to the blending process. This paper introduces an approach to use the front-to-back rendering order to discard fragments of renderedpolygons that would not influence the visual result and thus speed the rendering up. The speed gain and visual compromises are measured in several scenarios simulating practical situations and the measured results are discussed and conclusions are drawn.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Spring Conference on Computer Graphics

  • ISBN

    978-80-223-2843-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Comenius University in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Budmerice

  • Datum konání akce

    13. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku