Multi-resolution Next Location Prediction for Distributed Virtual Environments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU90542" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU90542 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multi-resolution Next Location Prediction for Distributed Virtual Environments
Popis výsledku v původním jazyce
Computing performance of today's graphics hardware grows fast as well as amount of rendered data. Modern graphics engines enable a possibility to use an arbitrary number of textures with arbitrary resolutions. On the other hand, high quality distributed3D virtual environments can't exploit the computation power due to the limited network bandwidth. The problem mainly appears just in case the designers of such environments use high resolution textures. To overcome this streaming bottleneck an ef&#64257;cient prefetching scheme should be proposed. Instead of blind greedy scheduling policy we propose a scheme which exploits movement history of users to realize a look-ahead policy which enables the clients to retrieve potentially rendered data in advance. The prediction itself is established by Markov chains due to their ability to fast learning in conjunction with 2-state predictor which increases ability of the scheduling system to adapt to new habits of particular users.<br>
Název v anglickém jazyce
Multi-resolution Next Location Prediction for Distributed Virtual Environments
Popis výsledku anglicky
Computing performance of today's graphics hardware grows fast as well as amount of rendered data. Modern graphics engines enable a possibility to use an arbitrary number of textures with arbitrary resolutions. On the other hand, high quality distributed3D virtual environments can't exploit the computation power due to the limited network bandwidth. The problem mainly appears just in case the designers of such environments use high resolution textures. To overcome this streaming bottleneck an ef&#64257;cient prefetching scheme should be proposed. Instead of blind greedy scheduling policy we propose a scheme which exploits movement history of users to realize a look-ahead policy which enables the clients to retrieve potentially rendered data in advance. The prediction itself is established by Markov chains due to their ability to fast learning in conjunction with 2-state predictor which increases ability of the scheduling system to adapt to new habits of particular users.<br>
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings IEEE/IFIP International Conference on Embedded and Ubiquitous Computing
ISBN
978-0-7695-4322-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Hong Kong
Místo konání akce
HongKong
Datum konání akce
11. 12. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—