HIL Simulation of a Light Aircraft Flight Control System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F12%3APU101847" target="_blank" >RIV/00216305:26230/12:PU101847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6382395" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6382395</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
HIL Simulation of a Light Aircraft Flight Control System
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the hardware-in-the-loop simulations of a hybrid flight control system for a light aircraft consisting of mechanical, electromechanical and digital components. The simulation was performed at a light aircraft simulation lab SimStar atBrno University of Technology. The aim was the validation and verification of the operational suitability of the flight control system's peripherals - electromechanical actuators, autopilot mode selection panel and a primary flight display. The investigated peripheral devices were connected to SimStar's network using CANaero communication protocol. The simulations were focused on the real time automatic flight control modes operational scenarios.
Název v anglickém jazyce
HIL Simulation of a Light Aircraft Flight Control System
Popis výsledku anglicky
This paper presents the hardware-in-the-loop simulations of a hybrid flight control system for a light aircraft consisting of mechanical, electromechanical and digital components. The simulation was performed at a light aircraft simulation lab SimStar atBrno University of Technology. The aim was the validation and verification of the operational suitability of the flight control system's peripherals - electromechanical actuators, autopilot mode selection panel and a primary flight display. The investigated peripheral devices were connected to SimStar's network using CANaero communication protocol. The simulations were focused on the real time automatic flight control modes operational scenarios.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01010678" target="_blank" >TA01010678: Chytrý autopilot</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 31st Digital Avionics Systems Conference
ISBN
978-1-4673-1699-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Williamsburg, VA
Místo konání akce
Williamsburg, VA
Datum konání akce
14. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—