Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prototyping Framework for Digital Flight Control System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F13%3APU106425" target="_blank" >RIV/00216305:26230/13:PU106425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=6712632" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=6712632</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2013.6712632" target="_blank" >10.1109/DASC.2013.6712632</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prototyping Framework for Digital Flight Control System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hardware-in-the-loop simulations are indisputably perceived as an integral part of the avionics design and development process. This paper describes a prototyping framework, which has been employed to develop a digital autopilot for a light sport aircraft. Related simulation processes have been performed on two different ground-testing levels. The first level consisted of a laboratory grade development and testing phase, which supported the initial functional estimate of the designed and implemented autopilot features. The subsequent testing level already included the embedded autopilot system installation on board of the test aircraft. System prototyping was performed at the light aircraft simulation lab SimStar at the Brno University of Technology. Additional ground simulations were employed to verify and ground test the operational suitability of the designed autopilot flight control system elements. The implemented hardware units were connected into the simulation network using the CANaerospace communication protocol. Simulations focused on the real time automatic flight modes operational scenarios and confirmed the anticipated performance of the autopilot design features.

  • Název v anglickém jazyce

    Prototyping Framework for Digital Flight Control System

  • Popis výsledku anglicky

    Hardware-in-the-loop simulations are indisputably perceived as an integral part of the avionics design and development process. This paper describes a prototyping framework, which has been employed to develop a digital autopilot for a light sport aircraft. Related simulation processes have been performed on two different ground-testing levels. The first level consisted of a laboratory grade development and testing phase, which supported the initial functional estimate of the designed and implemented autopilot features. The subsequent testing level already included the embedded autopilot system installation on board of the test aircraft. System prototyping was performed at the light aircraft simulation lab SimStar at the Brno University of Technology. Additional ground simulations were employed to verify and ground test the operational suitability of the designed autopilot flight control system elements. The implemented hardware units were connected into the simulation network using the CANaerospace communication protocol. Simulations focused on the real time automatic flight modes operational scenarios and confirmed the anticipated performance of the autopilot design features.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01010678" target="_blank" >TA01010678: Chytrý autopilot</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 32nd Digital Avionics Systems Conference

  • ISBN

    978-1-4799-1536-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Syracuse, NY

  • Místo konání akce

    Syracuse, NY

  • Datum konání akce

    6. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku