Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HW in-the-Loop Simulation of a Light Aircraft Autopilot

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F13%3APU106420" target="_blank" >RIV/00216305:26230/13:PU106420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2013-4829?prevSearch=&searchHistoryKey=" target="_blank" >http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2013-4829?prevSearch=&searchHistoryKey=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2013-4829" target="_blank" >10.2514/6.2013-4829</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HW in-the-Loop Simulation of a Light Aircraft Autopilot

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hardware in the loop simulations are undisputably perceived as an integral part of the avionics design and development process. This paper describes the simulation process which has been employed to test a digital autopilot for a light sport aircraft. Simulation processes have been performed on two different ground testing levels. The first setting consisted of a laboratory grade verification phase which supported the initial functional estimate of the designed and implemented autopilot features. The subsequent testing level already included the embedded autopilot system installation on board of the test aircraft. The initial hardware in the loop simulation was performed at the light aircraft simulation lab SimStar at the Brno University of Technology. The aim of the ground simulations was to verify and ground test the operational suitability of the designed autopilot flight control system elements. The implemented flight control system hardware units have been connected into the simulation network using the CANaerospace communication protocol for both testing scenarios. Simulations focused on the real time automatic flight modes operational scenarios. Both of the simulation scenarios confirmed the anticipated performance of the autopilot design features.

  • Název v anglickém jazyce

    HW in-the-Loop Simulation of a Light Aircraft Autopilot

  • Popis výsledku anglicky

    Hardware in the loop simulations are undisputably perceived as an integral part of the avionics design and development process. This paper describes the simulation process which has been employed to test a digital autopilot for a light sport aircraft. Simulation processes have been performed on two different ground testing levels. The first setting consisted of a laboratory grade verification phase which supported the initial functional estimate of the designed and implemented autopilot features. The subsequent testing level already included the embedded autopilot system installation on board of the test aircraft. The initial hardware in the loop simulation was performed at the light aircraft simulation lab SimStar at the Brno University of Technology. The aim of the ground simulations was to verify and ground test the operational suitability of the designed autopilot flight control system elements. The implemented flight control system hardware units have been connected into the simulation network using the CANaerospace communication protocol for both testing scenarios. Simulations focused on the real time automatic flight modes operational scenarios. Both of the simulation scenarios confirmed the anticipated performance of the autopilot design features.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20206 - Computer hardware and architecture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceeding Series (GNC/AFM/MST)

  • ISBN

    978-1-62993-153-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    American Institute of Aeronautics and Astronautics

  • Místo vydání

    Boston, MA

  • Místo konání akce

    Boston, Massachusetts

  • Datum konání akce

    19. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku