Estimation of traffic density map using evolutionary algorithm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F12%3APU98026" target="_blank" >RIV/00216305:26230/12:PU98026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2012.6338757" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2012.6338757</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2012.6338757" target="_blank" >10.1109/ITSC.2012.6338757</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Estimation of traffic density map using evolutionary algorithm
Popis výsledku v původním jazyce
The traffic density map (TDM) represents the density of road network traffic as the number of vehicles per a specific time interval. TDMs are used by traffic experts as a base documentation for planning a new infrastructure (long-term) or by drivers forshowing a current trafic status (short-term). We propose two methods for estimation of missing density values in TDMs. In the first method, the problem is formulated relatively strictly in terms of quadratic programming (QP) and a QP solver is utilized to find a solution. The second, more general method is based on a multiobjective genetic algorithm which allows us to find a reasonable compromise among several objectives that a traffic expert may formulate. These two methods can work automatically or they can be used by a traffic expert for an iterative density estimation. Results of experimental evaluation based on real and randomly generated data are presented.
Název v anglickém jazyce
Estimation of traffic density map using evolutionary algorithm
Popis výsledku anglicky
The traffic density map (TDM) represents the density of road network traffic as the number of vehicles per a specific time interval. TDMs are used by traffic experts as a base documentation for planning a new infrastructure (long-term) or by drivers forshowing a current trafic status (short-term). We propose two methods for estimation of missing density values in TDMs. In the first method, the problem is formulated relatively strictly in terms of quadratic programming (QP) and a QP solver is utilized to find a solution. The second, more general method is based on a multiobjective genetic algorithm which allows us to find a reasonable compromise among several objectives that a traffic expert may formulate. These two methods can work automatically or they can be used by a traffic expert for an iterative density estimation. Results of experimental evaluation based on real and randomly generated data are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 15th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems
ISBN
978-1-4673-3062-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
632-637
Název nakladatele
IEEE Intelligent Transportation Systems Society
Místo vydání
Anchorage
Místo konání akce
Anchorage
Datum konání akce
16. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000312599600105