Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INCAST: Interactive Camera Streams for Surveillance Cams AR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F15%3APU117034" target="_blank" >RIV/00216305:26230/15:PU117034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISMAR.2015.26" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISMAR.2015.26</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISMAR.2015.26" target="_blank" >10.1109/ISMAR.2015.26</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INCAST: Interactive Camera Streams for Surveillance Cams AR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Augmented reality does not make any sense for fixed cameras. Or does it? In this work, we are dealing with static cameras and their usability for augmented reality applications. Knowing that the camera does not move makes camera pose estimation both less and more difficult -- one does not have to deal with pose change in time, but on the other hand, obtaining some level of understanding of the scene from a single viewpoint is challenging. We propose several ways how to gain advantage from the camera being static and a pipeline of a system for broadcasting a video stream enriched by information needed for its visual augmenting - Interactive Camera Streams, INCAST. We present a proof-of-concept system showing the usability of INCAST on several use-cases - non-interactive demos and simple AR games.

  • Název v anglickém jazyce

    INCAST: Interactive Camera Streams for Surveillance Cams AR

  • Popis výsledku anglicky

    Augmented reality does not make any sense for fixed cameras. Or does it? In this work, we are dealing with static cameras and their usability for augmented reality applications. Knowing that the camera does not move makes camera pose estimation both less and more difficult -- one does not have to deal with pose change in time, but on the other hand, obtaining some level of understanding of the scene from a single viewpoint is challenging. We propose several ways how to gain advantage from the camera being static and a pipeline of a system for broadcasting a video stream enriched by information needed for its visual augmenting - Interactive Camera Streams, INCAST. We present a proof-of-concept system showing the usability of INCAST on several use-cases - non-interactive demos and simple AR games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20206 - Computer hardware and architecture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2015 14th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality

  • ISBN

    978-1-4799-6184-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    Fukuoka

  • Místo konání akce

    Fukuoka

  • Datum konání akce

    29. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380611200016