Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conceptual Learning of Electric and Electronic Circuits With Gamification

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F19%3APU134963" target="_blank" >RIV/00216305:26230/19:PU134963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12065/" target="_blank" >https://www.fit.vut.cz/research/publication/12065/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3341215.3356305" target="_blank" >10.1145/3341215.3356305</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conceptual Learning of Electric and Electronic Circuits With Gamification

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years there has been major growth in the use of gamification in education. It can be utilized to develop assignments or learning environments. Lots of studies have already proven the positive impact of introducing such tools to students. This paper examines how gamification techniques can be used in the electrical engineering course. It describes the developed tool, future opportunities and possible extensions. The CLR: Current Surf is a nice illustration of combining visualizations with game elements to create highly motivating learning environments. It provides students with a choice of a way of exploring new material: active learning by interacting with a visualization tool, which helps to simulate the altering of circuit's components values, or learning new concepts while passing levels in the gamified environment. Future steps of the project will include the evaluation and gathering students' feedback.

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptual Learning of Electric and Electronic Circuits With Gamification

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years there has been major growth in the use of gamification in education. It can be utilized to develop assignments or learning environments. Lots of studies have already proven the positive impact of introducing such tools to students. This paper examines how gamification techniques can be used in the electrical engineering course. It describes the developed tool, future opportunities and possible extensions. The CLR: Current Surf is a nice illustration of combining visualizations with game elements to create highly motivating learning environments. It provides students with a choice of a way of exploring new material: active learning by interacting with a visualization tool, which helps to simulate the altering of circuit's components values, or learning new concepts while passing levels in the gamified environment. Future steps of the project will include the evaluation and gathering students' feedback.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Extended Abstracts of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play Companion

  • ISBN

    978-1-4503-6871-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    589-596

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    22. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000518428000072