Conceptual Learning of Electric and Electronic Circuits With Gamification
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F19%3APU134963" target="_blank" >RIV/00216305:26230/19:PU134963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12065/" target="_blank" >https://www.fit.vut.cz/research/publication/12065/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3341215.3356305" target="_blank" >10.1145/3341215.3356305</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Conceptual Learning of Electric and Electronic Circuits With Gamification
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years there has been major growth in the use of gamification in education. It can be utilized to develop assignments or learning environments. Lots of studies have already proven the positive impact of introducing such tools to students. This paper examines how gamification techniques can be used in the electrical engineering course. It describes the developed tool, future opportunities and possible extensions. The CLR: Current Surf is a nice illustration of combining visualizations with game elements to create highly motivating learning environments. It provides students with a choice of a way of exploring new material: active learning by interacting with a visualization tool, which helps to simulate the altering of circuit's components values, or learning new concepts while passing levels in the gamified environment. Future steps of the project will include the evaluation and gathering students' feedback.
Název v anglickém jazyce
Conceptual Learning of Electric and Electronic Circuits With Gamification
Popis výsledku anglicky
In recent years there has been major growth in the use of gamification in education. It can be utilized to develop assignments or learning environments. Lots of studies have already proven the positive impact of introducing such tools to students. This paper examines how gamification techniques can be used in the electrical engineering course. It describes the developed tool, future opportunities and possible extensions. The CLR: Current Surf is a nice illustration of combining visualizations with game elements to create highly motivating learning environments. It provides students with a choice of a way of exploring new material: active learning by interacting with a visualization tool, which helps to simulate the altering of circuit's components values, or learning new concepts while passing levels in the gamified environment. Future steps of the project will include the evaluation and gathering students' feedback.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Extended Abstracts of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play Companion
ISBN
978-1-4503-6871-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
589-596
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
22. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000518428000072