Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real-time per-pixel focusing method for light field rendering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F21%3APU138940" target="_blank" >RIV/00216305:26230/21:PU138940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s41095-021-0205-0" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s41095-021-0205-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s41095-021-0205-0" target="_blank" >10.1007/s41095-021-0205-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-time per-pixel focusing method for light field rendering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Light field rendering belongs to image-based rendering methods that do not use 3D models but only images of the scene as the input to render new views. Light field approximation, represented as a set of images, suffers from so-called refocusing artifacts due to different depth values of the pixels in the scene. Without the information about the depth in the scene, a proper focusing of the light field scene is limited to a single focusing distance. The correct focusing method is addressed in this work and a real-time solution for focusing of light field scenes, based on statistical analysis of the pixel values contributing to final image, is proposed. Compared to existing techniques, this method does not need a precomputed or acquired depth information. Memory requirements and streaming bandwidth are reduced and real-time rendering is possible even when using a high resolution light field data, yielding visually satisfactory results. Experimental evaluation of the proposed method implemented on GPU is presented in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-time per-pixel focusing method for light field rendering

  • Popis výsledku anglicky

    Light field rendering belongs to image-based rendering methods that do not use 3D models but only images of the scene as the input to render new views. Light field approximation, represented as a set of images, suffers from so-called refocusing artifacts due to different depth values of the pixels in the scene. Without the information about the depth in the scene, a proper focusing of the light field scene is limited to a single focusing distance. The correct focusing method is addressed in this work and a real-time solution for focusing of light field scenes, based on statistical analysis of the pixel values contributing to final image, is proposed. Compared to existing techniques, this method does not need a precomputed or acquired depth information. Memory requirements and streaming bandwidth are reduced and real-time rendering is possible even when using a high resolution light field data, yielding visually satisfactory results. Experimental evaluation of the proposed method implemented on GPU is presented in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computational Visual Media

  • ISSN

    2096-0662

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    319-333

  • Kód UT WoS článku

    000678754100003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85101752483