Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real-Time Light Field Video Focusing and GPU Accelerated Streaming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F23%3APU149403" target="_blank" >RIV/00216305:26230/23:PU149403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s11265-023-01874-8" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s11265-023-01874-8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11265-023-01874-8" target="_blank" >10.1007/s11265-023-01874-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-Time Light Field Video Focusing and GPU Accelerated Streaming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper proposes a novel solution of real-time depth range and correct focusing estimation in light field videos represented by arrays of video sequences. This solution, compared to previous approaches, offers a novel way to render high-quality synthetic views from light field videos on contemporary hardware in real-time. Only the video frames containing color information with no other attributes, such as captured depth, are needed. The drawbacks of the previous proposals such as block artifacts in the defocused parts of the scene or manual setting of the depth range are also solved in this paper. This paper describes a complete solution that solves the main memory and performance issues of light field rendering on contemporary personal computers. The whole integration of high-quality light field videos supersedes the approaches in previous works and the paper also provides measurements and experimental results. While reaching the same quality as slower state-of-the-art approaches, this method can still be used in real-time which makes it suitable for industry and real-life scenarios as an alternative to standard 3D rendering approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-Time Light Field Video Focusing and GPU Accelerated Streaming

  • Popis výsledku anglicky

    This paper proposes a novel solution of real-time depth range and correct focusing estimation in light field videos represented by arrays of video sequences. This solution, compared to previous approaches, offers a novel way to render high-quality synthetic views from light field videos on contemporary hardware in real-time. Only the video frames containing color information with no other attributes, such as captured depth, are needed. The drawbacks of the previous proposals such as block artifacts in the defocused parts of the scene or manual setting of the depth range are also solved in this paper. This paper describes a complete solution that solves the main memory and performance issues of light field rendering on contemporary personal computers. The whole integration of high-quality light field videos supersedes the approaches in previous works and the paper also provides measurements and experimental results. While reaching the same quality as slower state-of-the-art approaches, this method can still be used in real-time which makes it suitable for industry and real-life scenarios as an alternative to standard 3D rendering approaches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8A21015" target="_blank" >8A21015: AI-augmented automation for efficient DevOps, a model-based framework for continuous development At RunTime in cyber-physical systems</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Signal Processing Systems for Signal Image and Video Technology

  • ISSN

    1939-8018

  • e-ISSN

    1939-8115

  • Svazek periodika

    95

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    703-719

  • Kód UT WoS článku

    000991328300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85160112835