Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PVLI: potentially visible layered image for real-time ray tracing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00368600" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00368600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s00371-023-03007-5" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s00371-023-03007-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00371-023-03007-5" target="_blank" >10.1007/s00371-023-03007-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PVLI: potentially visible layered image for real-time ray tracing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Novel view synthesis is frequently employed in video streaming, temporal upsampling, or virtual reality. We propose a new representation, potentially visible layered image (PVLI), that uses a combination of a potentially visible set of the scene geometry and layered color images. PVLI encodes the depth implicitly and enables cheap run-time reconstruction. Furthermore, PVLI can also be used to reconstruct pixel and layer connectivities, which is crucial for filtering and post-processing of the rendered images. We use PVLIs to achieve local and server-based real-time ray tracing. In the first case, PVLIs are used as a basis for temporal and spatial upsampling of ray-traced illumination. In the second case, PVLIs are compressed, streamed over the network, and then used by a thin client to perform temporal and spatial upsampling and to hide latency. To shade the view, we use path tracing, accounting for effects such as soft shadows, global illumination, and physically based refraction. Our method supports dynamic lighting, and up to a limited extent, it also handles view-dependent surface interactions.

  • Název v anglickém jazyce

    PVLI: potentially visible layered image for real-time ray tracing

  • Popis výsledku anglicky

    Novel view synthesis is frequently employed in video streaming, temporal upsampling, or virtual reality. We propose a new representation, potentially visible layered image (PVLI), that uses a combination of a potentially visible set of the scene geometry and layered color images. PVLI encodes the depth implicitly and enables cheap run-time reconstruction. Furthermore, PVLI can also be used to reconstruct pixel and layer connectivities, which is crucial for filtering and post-processing of the rendered images. We use PVLIs to achieve local and server-based real-time ray tracing. In the first case, PVLIs are used as a basis for temporal and spatial upsampling of ray-traced illumination. In the second case, PVLIs are compressed, streamed over the network, and then used by a thin client to perform temporal and spatial upsampling and to hide latency. To shade the view, we use path tracing, accounting for effects such as soft shadows, global illumination, and physically based refraction. Our method supports dynamic lighting, and up to a limited extent, it also handles view-dependent surface interactions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Visual Computer

  • ISSN

    0178-2789

  • e-ISSN

    1432-2315

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3359-3372

  • Kód UT WoS článku

    001039828800003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85168228176