Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LQR Based Digital Autopilot For Light Sport Aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F22%3APU147438" target="_blank" >RIV/00216305:26230/22:PU147438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2022/data/papers/ICAS2022_0719_paper.pdf" target="_blank" >https://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2022/data/papers/ICAS2022_0719_paper.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LQR Based Digital Autopilot For Light Sport Aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses research on modern methods in automatic Flight Control System design and evaluation, as seen from the perspective of state-of-the-art and future utilization on Unmanned Aerial Systems. The paper introduces a Flight Control System design process with a special emphasis on the Model-Based Design approach. An integral part of this process is the composition of the aircrafts mathematical model employed in the flight control laws synthesis and the development of a simulation framework for the evaluation of the automatic Flight Control System's stability and performance.The core of this work is aimed at flight control laws synthesis built around the optimal control theory. The researched flight control laws originating from the proposed design process were integrated into an experimental digital Flight Control System.

  • Název v anglickém jazyce

    LQR Based Digital Autopilot For Light Sport Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses research on modern methods in automatic Flight Control System design and evaluation, as seen from the perspective of state-of-the-art and future utilization on Unmanned Aerial Systems. The paper introduces a Flight Control System design process with a special emphasis on the Model-Based Design approach. An integral part of this process is the composition of the aircrafts mathematical model employed in the flight control laws synthesis and the development of a simulation framework for the evaluation of the automatic Flight Control System's stability and performance.The core of this work is aimed at flight control laws synthesis built around the optimal control theory. The researched flight control laws originating from the proposed design process were integrated into an experimental digital Flight Control System.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20206 - Computer hardware and architecture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8A19003" target="_blank" >8A19003: Framework of key enabling technologies for safe and autonomous drones' applications</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    33rd Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2022

  • ISBN

    978-1-7138-7116-3

  • ISSN

    2958-4647

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    5321-5335

  • Název nakladatele

    International Council of the Aeronautical Sciences

  • Místo vydání

    Stockholm

  • Místo konání akce

    Stockholm

  • Datum konání akce

    4. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku