LQR Based Digital Autopilot For Light Sport Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F22%3APU147438" target="_blank" >RIV/00216305:26230/22:PU147438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2022/data/papers/ICAS2022_0719_paper.pdf" target="_blank" >https://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2022/data/papers/ICAS2022_0719_paper.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
LQR Based Digital Autopilot For Light Sport Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
This paper addresses research on modern methods in automatic Flight Control System design and evaluation, as seen from the perspective of state-of-the-art and future utilization on Unmanned Aerial Systems. The paper introduces a Flight Control System design process with a special emphasis on the Model-Based Design approach. An integral part of this process is the composition of the aircrafts mathematical model employed in the flight control laws synthesis and the development of a simulation framework for the evaluation of the automatic Flight Control System's stability and performance.The core of this work is aimed at flight control laws synthesis built around the optimal control theory. The researched flight control laws originating from the proposed design process were integrated into an experimental digital Flight Control System.
Název v anglickém jazyce
LQR Based Digital Autopilot For Light Sport Aircraft
Popis výsledku anglicky
This paper addresses research on modern methods in automatic Flight Control System design and evaluation, as seen from the perspective of state-of-the-art and future utilization on Unmanned Aerial Systems. The paper introduces a Flight Control System design process with a special emphasis on the Model-Based Design approach. An integral part of this process is the composition of the aircrafts mathematical model employed in the flight control laws synthesis and the development of a simulation framework for the evaluation of the automatic Flight Control System's stability and performance.The core of this work is aimed at flight control laws synthesis built around the optimal control theory. The researched flight control laws originating from the proposed design process were integrated into an experimental digital Flight Control System.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20206 - Computer hardware and architecture
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/8A19003" target="_blank" >8A19003: Framework of key enabling technologies for safe and autonomous drones' applications</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
33rd Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2022
ISBN
978-1-7138-7116-3
ISSN
2958-4647
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
5321-5335
Název nakladatele
International Council of the Aeronautical Sciences
Místo vydání
Stockholm
Místo konání akce
Stockholm
Datum konání akce
4. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—