Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding User Behavior in Carousel Recommendation Systems for Click Modeling and Learning to Rank

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F24%3APU154632" target="_blank" >RIV/00216305:26230/24:PU154632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3616855.3635734" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3616855.3635734</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding User Behavior in Carousel Recommendation Systems for Click Modeling and Learning to Rank

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although carousels (also-known as multilists) have become the standard user interface for recommender systems in many domains (e-commerce, streaming services, etc.) replacing the ranked list, there are many unanswered questions and undeveloped areas when compared to the literature for ranked lists. This is due to two significant barriers: lack of public datasets and lack of eye tracking user studies of browsing behavior. Clicks, the standard feedback collected by recommender systems, are insufficient to understand the whole interaction process of a user with a recommender requiring system designers to make assumptions, especially on browsing behavior. Eye tracking provides a means to elucidate the process and test these assumptions. In this extended abstract, the PhD project is outlined, which aims to address the open research questions in carousel recommender systems by: 1) improving our understanding of users' browsing behavior with carousels, 2) formulating a new click model based on

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding User Behavior in Carousel Recommendation Systems for Click Modeling and Learning to Rank

  • Popis výsledku anglicky

    Although carousels (also-known as multilists) have become the standard user interface for recommender systems in many domains (e-commerce, streaming services, etc.) replacing the ranked list, there are many unanswered questions and undeveloped areas when compared to the literature for ranked lists. This is due to two significant barriers: lack of public datasets and lack of eye tracking user studies of browsing behavior. Clicks, the standard feedback collected by recommender systems, are insufficient to understand the whole interaction process of a user with a recommender requiring system designers to make assumptions, especially on browsing behavior. Eye tracking provides a means to elucidate the process and test these assumptions. In this extended abstract, the PhD project is outlined, which aims to address the open research questions in carousel recommender systems by: 1) improving our understanding of users' browsing behavior with carousels, 2) formulating a new click model based on

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů