Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The construction studio: An integrated pedagogical approach to architecture education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26410%2F22%3APU155895" target="_blank" >RIV/00216305:26410/22:PU155895 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.taylorfrancis.com/books/edit/10.1201/9781003023555/structures-architecture-viable-urban-perspective-paulo-cruz-marie-frier-hvejsel" target="_blank" >https://www.taylorfrancis.com/books/edit/10.1201/9781003023555/structures-architecture-viable-urban-perspective-paulo-cruz-marie-frier-hvejsel</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781003023555-23" target="_blank" >10.1201/9781003023555-23</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The construction studio: An integrated pedagogical approach to architecture education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In higher education, the necessity of effective cognitive schema formation has become a focus in curriculum and learning environment design today. As a result of increasing complexity in architecture, and changing building industry, the competency of architecture students to internalize and organize large amounts of information is challenged more and more. Nevertheless, due to different teaching and learning approaches in the design studio compared to courses in construction and materialization, effective schema formation is frequently challenged. As a result, there is a need for a more integrated learning approach. To allow for effective cognitive development in architecture education, in this study, an integrated learning environment called the Construction Studio is introduced. Next, the learning environment design is used in a design and construction workshop, and tested for effectiveness. Finally, conclusions and suggestions are introduced.

  • Název v anglickém jazyce

    The construction studio: An integrated pedagogical approach to architecture education

  • Popis výsledku anglicky

    In higher education, the necessity of effective cognitive schema formation has become a focus in curriculum and learning environment design today. As a result of increasing complexity in architecture, and changing building industry, the competency of architecture students to internalize and organize large amounts of information is challenged more and more. Nevertheless, due to different teaching and learning approaches in the design studio compared to courses in construction and materialization, effective schema formation is frequently challenged. As a result, there is a need for a more integrated learning approach. To allow for effective cognitive development in architecture education, in this study, an integrated learning environment called the Construction Studio is introduced. Next, the learning environment design is used in a design and construction workshop, and tested for effectiveness. Finally, conclusions and suggestions are introduced.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60402 - Architectural design

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Structures and Architecture. A Viable Urban Perspective?

  • ISBN

    978-1-003-02355-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    186-193

  • Název nakladatele

    CRC Press

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Aalborg

  • Datum konání akce

    6. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001255052200023