Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ZAMĚŘENÍ NA VZTAHY SE STAKEHOLDRY V MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH PODNIKU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79538" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STAKEHOLDER RELATIONS FOCUS IN MARKETING CONCEPTS OF COMPANIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Topics relating to the position of marketing and the employment of marketing expertise have for a long time been in the forefront of interest of both academicians and practitioners. The most important among the new approaches in the marketing concept development are particularly the "relationship marketing" and "market orientation", which, among others, provide answers to some current discrepancies between academic and practical levels of marketing knowledge, abilities and skills. Recent knowledge suggests that characteristics recognizable in successful companies include particularly their strong market orientation plus another important phenomenon, namely an intensive orientation to the setting up and maintaining shareholders relationships with respect to their needs and an emphasis on a high quality of services. The aim of the article is to characterize stakeholder relationship issues within the framework of marketing concepts of industrial market companies. The key research question

  • Název v anglickém jazyce

    STAKEHOLDER RELATIONS FOCUS IN MARKETING CONCEPTS OF COMPANIES

  • Popis výsledku anglicky

    Topics relating to the position of marketing and the employment of marketing expertise have for a long time been in the forefront of interest of both academicians and practitioners. The most important among the new approaches in the marketing concept development are particularly the "relationship marketing" and "market orientation", which, among others, provide answers to some current discrepancies between academic and practical levels of marketing knowledge, abilities and skills. Recent knowledge suggests that characteristics recognizable in successful companies include particularly their strong market orientation plus another important phenomenon, namely an intensive orientation to the setting up and maintaining shareholders relationships with respect to their needs and an emphasis on a high quality of services. The aim of the article is to characterize stakeholder relationship issues within the framework of marketing concepts of industrial market companies. The key research question

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Economics and Management 2008

  • ISBN

    978-9955-25-462-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    500

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    TECHNOLOGJA

  • Místo vydání

    KAUNAS

  • Místo konání akce

    Kaunas

  • Datum konání akce

    10. 4. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku