Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketingový přístup k řízení vztahů se stakeholdry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79551" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MARKETING APRROACH TO STAKEHOLDER MANAGEMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    n this paper, the author looks into aspects of stakeholder relationship management starting from the premise that good knowledge of two latest marketing concepts, i.e. relationship marketing and market orientation, helps to better understand them. Managing relationships with stakeholders seems to be very useful for a successful development of the company, just as customer management has proven to be. The paper describes a systemic model of stakeholder management. The latest marketing concepts provide atheoretical basis for further areas of possible research into stakeholder management issues. At the end of the paper, several areas that could be of interest for such further research are outlined. The paper was prepared within the bounds of the EuropeanSocial Fund project named Improvement in the Quality of Education and Strengthening of Manager Competence within the bounds of the curriculum Economy and Management at the Business and Management Faculty of the Brno University of Technol

  • Název v anglickém jazyce

    MARKETING APRROACH TO STAKEHOLDER MANAGEMENT

  • Popis výsledku anglicky

    n this paper, the author looks into aspects of stakeholder relationship management starting from the premise that good knowledge of two latest marketing concepts, i.e. relationship marketing and market orientation, helps to better understand them. Managing relationships with stakeholders seems to be very useful for a successful development of the company, just as customer management has proven to be. The paper describes a systemic model of stakeholder management. The latest marketing concepts provide atheoretical basis for further areas of possible research into stakeholder management issues. At the end of the paper, several areas that could be of interest for such further research are outlined. The paper was prepared within the bounds of the EuropeanSocial Fund project named Improvement in the Quality of Education and Strengthening of Manager Competence within the bounds of the curriculum Economy and Management at the Business and Management Faculty of the Brno University of Technol

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Business and Management 2008

  • ISBN

    978-9955-28-268-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VGTU Publishing House

  • Místo vydání

    Vilnius

  • Místo konání akce

    LITHUANIA

  • Datum konání akce

    16. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku