Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of Knowledge as an Instrument to Improve Retail Business Competitiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU80686" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU80686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of Knowledge as an Instrument to Improve Retail Business Competitiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As current society is called "knowledge-based", knowledge represents the most important asset. Because a capacity of humans brain is very limited, models of knowledge as basis of knowledge-based systems are in a progress in many areas of entrepreneurship. The article deals with taking advantages on knowledge modelling in the question of retail business competitiveness; focusing especially on small-scale retail because its competitive position is substantially impacted with retail chains operations. Thearticle presents a rough draft of knowledge-based model designed in order to enforce small-scale retail competitiveness.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Knowledge as an Instrument to Improve Retail Business Competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    As current society is called "knowledge-based", knowledge represents the most important asset. Because a capacity of humans brain is very limited, models of knowledge as basis of knowledge-based systems are in a progress in many areas of entrepreneurship. The article deals with taking advantages on knowledge modelling in the question of retail business competitiveness; focusing especially on small-scale retail because its competitive position is substantially impacted with retail chains operations. Thearticle presents a rough draft of knowledge-based model designed in order to enforce small-scale retail competitiveness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus