Modelling of Knowledge as an Instrument to Improve Retail Business Competitiveness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU80686" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU80686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of Knowledge as an Instrument to Improve Retail Business Competitiveness
Popis výsledku v původním jazyce
As current society is called "knowledge-based", knowledge represents the most important asset. Because a capacity of humans brain is very limited, models of knowledge as basis of knowledge-based systems are in a progress in many areas of entrepreneurship. The article deals with taking advantages on knowledge modelling in the question of retail business competitiveness; focusing especially on small-scale retail because its competitive position is substantially impacted with retail chains operations. Thearticle presents a rough draft of knowledge-based model designed in order to enforce small-scale retail competitiveness.
Název v anglickém jazyce
Modelling of Knowledge as an Instrument to Improve Retail Business Competitiveness
Popis výsledku anglicky
As current society is called "knowledge-based", knowledge represents the most important asset. Because a capacity of humans brain is very limited, models of knowledge as basis of knowledge-based systems are in a progress in many areas of entrepreneurship. The article deals with taking advantages on knowledge modelling in the question of retail business competitiveness; focusing especially on small-scale retail because its competitive position is substantially impacted with retail chains operations. Thearticle presents a rough draft of knowledge-based model designed in order to enforce small-scale retail competitiveness.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU
ISSN
1802-8527
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—