Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Competitiveness of Small and Medium-sized Enterprises in Retail

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002687" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Competitiveness of Small and Medium-sized Enterprises in Retail

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The small and medium- sized enterprises are very important part of economy. In last year the number of these companies stagnated, not only in the retail. This paper is focused on retail in Moravian- Silesian Region. The aim of this paper is firstly to determinate the theoretical bases and selected aspects of competitive ness of retail in Moravian-Silesian Region and secondly to analyse steps, which help to improve the competitiveness of chosen enterprises. The marginally part of this paper are the concepts of support for small and medium.The small and medium -sized enterprises are very important part of economy. In last year the number of these companies stagnated, not only in the retail. This paper is focused on retail in Moravian - Silesian Region. The aim of this paper is firstly to determinate the theoretical bases and selected aspects of competitive ness of retail in Moravian-Silesian Region and secondly to analyse steps, which help to improve the competitiveness of chosen enterpr

  • Název v anglickém jazyce

    The Competitiveness of Small and Medium-sized Enterprises in Retail

  • Popis výsledku anglicky

    The small and medium- sized enterprises are very important part of economy. In last year the number of these companies stagnated, not only in the retail. This paper is focused on retail in Moravian- Silesian Region. The aim of this paper is firstly to determinate the theoretical bases and selected aspects of competitive ness of retail in Moravian-Silesian Region and secondly to analyse steps, which help to improve the competitiveness of chosen enterprises. The marginally part of this paper are the concepts of support for small and medium.The small and medium -sized enterprises are very important part of economy. In last year the number of these companies stagnated, not only in the retail. This paper is focused on retail in Moravian - Silesian Region. The aim of this paper is firstly to determinate the theoretical bases and selected aspects of competitive ness of retail in Moravian-Silesian Region and secondly to analyse steps, which help to improve the competitiveness of chosen enterpr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků XII. Mezinárodní vědecké konference HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA V ČLENSKÝCH ZEMÍCH EVROPSKÉ UNIE

  • ISBN

    978-80-7510-045-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1075-1084

  • Název nakladatele

    SU OPF Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Ostravice

  • Datum konání akce

    16. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku