Negativní volební kampaně a jejich efektivita
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F09%3APU85783" target="_blank" >RIV/00216305:26510/09:PU85783 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Negativní volební kampaně a jejich efektivita
Popis výsledku v původním jazyce
Političtí kandidáti a politické strany v předvolebním boji využívají řady strategií, které stále ve větší míře zahrnují negativní politické kampaně, jejichž cílem je degradace politického protivníka a oponenta. Článek se zabývá problémem efektivity negativních politických kampaní a z jeho obsahu vyplývá, že tyto kampaně vyvolávají často negativní reakci jak vůči oponentovi tak i vůči zdroji negativního sdělení a přispívají k celkovému znechucení občanů, jejich cynismu a politické apatii. Zjištění rovněžpotvrzují, že negativní politická reklama má pozitivní efekt na vybavení a pochopení relamního sdělení ale neprojevuje se pozitivní v oblasti konativní a motivační v chování voliče.
Název v anglickém jazyce
Negative advertsing campaign and it's effectiveness
Popis výsledku anglicky
Political candidates and parties employ a mix of stategies that includes more and more the use of negative political campaigns which seeks to degrade peceptions of opponents. The article deals with the issue of effects of negative political advertising and it's content indicates that it evokes negative affect towad both the targeted opponent and the sponsor and contributes to citizens disgust, cynicim, efiicacy and political apathy. The finding also suggest that negative political advetising has posistive effects on recall and comprehension bud does not meet expected results in conative and motivational component of vote's behavior.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing a komunikace
ISSN
1211-5622
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIW
Číslo periodika v rámci svazku
3/2009
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—